Giriş Tarihi: 14.12.2011 11:52 Son Güncelleme: 14.12.2011 11:57

Topluma yararlı bir planın mı var?

Koç Üniversitesi, Türkiye’den sosyal gelişime yönelik yaratıcı projeleri Global Social Venture Competition ile tüm dünyaya tanıtacak

GSVC ile hem sosyal fayda sağla hem de global arenada adını duyur!

California Berkeley Üniversitesi-Haas İşletme Okulu işbirliğiyle Global Social Venture Competition'ı (Global Sosyal Girişimcilik Yarışması-GSVC) Türk sosyal girişimcilerle buluşturan Koç Üniversitesi ilk etapta altı eğitim etkinliğiyle yarışmacıları global çapta rekabete hazırlıyor. 9 Aralık 2011– 5 Ocak 2012 tarihleri arasında düzenlenecek bu eğitim programıyla yarışmacı ekipler bir yandan ilk etap için yönetici özeti yazma konusunda donanım kazanırken bir yandan da finansal ve sosyal değer sağlayan iş planları yaratma konusunda eğitim alacak.
Koç Üniversitesi'nin önemli sosyal konulara hitap eden yeni sürdürülebilir gelişimleri desteklemek, sosyal girişimcilik bilincini artırmak ve geleceğin sosyal girişimci liderlerini yetiştirmek amacıyla Türk girişimcilerle buluşturacağı Global Social Venture Competition (Global Sosyal Girişimcilik Yarışması-GSVC) için geri sayım başladı. California Berkeley Üniversitesi-Haas İşletme Okulu tarafından organize edilen ve Koç Üniversitesi'nin yanı sıra Columbia İşletme Okulu, Yale İşletme Okulu, London İşletme Okulu, Indian İşletme Okulu, Geneva Uluslararası Üniversitesi ve SVC-Korea gibi dünyanın önemli eğitim kurumlarının uluslararası ortak olarak yer aldığı GSVC için Koç Üniversitesi, altı adımdan oluşan bir eğitim programı sunuyor.
Koç Üniversitesi, GSVC'ye Türkiye'den katılacak yarışmacı ekiplere tüm süreçlerde danışmanlık sağlıyor, eğitimler ve online seminerlerle yarışmacıları destekliyor. Koç Üniversitesi İstinye Kampüsü'nde gerçekleştirilecek çalıştaylarda katılımcılara yarışmaya dair temel bilgiler, yarışmaya ne şekilde hazırlanmaları gerektiği ve Koç Üniversitesi'yle nasıl bir işbirliği yapabilecekleri anlatılacak. Koç Üniversitesi İşletme Enstitüsü öğretim üyesi Jacques Couvas tarafından gerçekleştirilecek online seminerlerde ise "Sosyal girişimci iş planları nasıl geliştirilir, finansal ve sosyal değeri nasıl ölçülür ve GSVC için yönetici özeti nasıl yazılır?" gibi konulara odaklanılacak.
Finansal ve sosyal değere sahip proje yaratıcılarının kendilerini global çapta sınama imkânı bulacağı GSVC öncesi katılımcılar, etkinliklerde verilecek bilgilerle ilk aşamaya hazırlanacak ve 19 Ocak 2012'de yönetici özetlerini teslim edecekler.
Yarışma üç aşamada gerçekleşiyor…

Global Social Venture Competition, üç aşamada gerçekleşiyor. Öncelikle yönetici özetleri girişimciler tarafından yarışma kuruluyla paylaşılıyor. Ardından Bölge Finalleri gerçekleştiriliyor ve bu elemeden geçen yarışmacılar Global Finaller'de ilk üçe girebilmek için mücadele veriyor. Tüm aşamalarda sosyal girişimciler yarattıkları projelerin sosyal, finansal ve çevresel değerlerini yarışma kurulu ile paylaşıyor. Yarışmanın en önemli koşulu olarak ise her ekipte mutlaka bir işletme okulu öğrencisi ya da yeni mezununun olması gerekliliği bulunuyor.
Koç Üniversitesi bu yıl ilk kez uluslararası arenada yarışacak olan Türk girişimcilere danışmanlık yapma amacıyla Kasım ve Aralık ayları boyunca eğitim ve atölye çalışmaları düzenleyecek. Bu çalışmalar özellikle yarışmanın ilk aşaması olan yönetici özetlerine odaklanacak. Koç Üniversitesi 19 Ocak 2012 tarihine dek teslim edilecek yönetici özetlerinin ardından seçilecek ekiplere diğer aşamalarda da bire bir destek ve danışmanlık sunuyor olacak.
GSVC 2012'ye katılım için Türk girişimcileri, işletme öğrencileri ve STK'lar 19 Ocak 2012 tarihine dek yönetici özetleriyle Koç Üniversitesi'ne başvurabilecekler. Başvuru koşulları, eğitim ve yarışma programı ile ayrıntılı bilgiye http://gsvc.ku.edu.tr adresinden ulaşılabilir.
Global Social Venture Competition (GSVC) Hakkında
Global Social Venture Competition gelecek vaat eden girişimcilere rehberlik ve tanınma fırsatı ile fikirlerini gerçek birer sosyal değere dönüştürme olanağı sağlayan dünyanın önemli sosyal iş planı yarışmalarından biri olarak tanınıyor. UC Berkeley'in Haas İşletme Okulu MBA öğrencilerinin inisiyatifiyle gerçekleştirilen GSVC, geçen sürede Amerika, Avrupa ve Asya'daki işletme okullarıyla gerçekleştirdiği ortaklıklarla uluslararası gönüllü jüri topluluğu, rehberler ve öğrenciler tarafından desteklenen global bir ağ haline geldi.
Koç Üniversitesi'nin UC Berkeley Haas İşletme Okulu ve Columbia Üniversitesi'yle gerçekleştirdiği ortaklık sonucunda Türk girişimcilerle buluşacak olan GSVC ile her yıl dünyanın dört bir yanından girişimciler ve STK'lar projelerini geliştirebilmeleri için sunulan para ödülünü kazanabilmek, işlerini tanıtmak ve profesyonel bir geri kazanım elde etmek üzere birbirleriyle yarışıyor. 1999 yılından beri düzenlenen GSVC, şimdiye dek sosyal girişimcilere yarım milyon USD ödül sunmuş, yeni girişimcileri yatırımcılara tanıtmış ve yeni nesil sürdürülebilir sosyal girişimci bir kitle yaratmış bulunuyor.

Koç Üniversitesi Hakkında
1993 yılında, en yetkin mezunları yetiştirmek, bilimin sınırlarını ilerletmek ve bu alanlarda ülkemize ve insanlığa ve Türkiye'ye hizmet etmek misyonuyla kurulan Koç Üniversitesi, uluslararası düzeyde eğitim veren bir kurumdur. 22 lisans, 24 yüksek lisans ve 13 doktora programı bulunan Koç Üniversitesi'nde lisans programındaki öğrencilerin yüzde %60'ı burslu olarak eğitim görmektedir. Bu sayının içinde kısmi burslar mevcut olup %40 tam bursa eşdeğerdir. Sosyal Bilimler, Fen ve Mühendislik Bilimleri ile Sağlık Bilimleri yüksek lisans ve doktora programları ise %100'ü bursludur. Koç Üniversitesi'nde 4.915 öğrenci öğrenim görmektedir. Koç Üniversitenin lisans ve yüksek lisans programlarından toplam 7.000'den fazla (%74 lisans, %26 lisansüstü) mezunu bulunmaktadır. Koç Üniversitesi, dünya standartlarında geniş laboratuvar, bilgi işlem ve araştırma olanaklarıyla, öğretim üyesi başına düşen makale sayısında son 5 yıldır Türkiye'deki eğitim kurumlarının arasında en üst sıralarda yer almaktadır.
www.ku.edu.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.