Perşembe 02.07.2020
Son Güncelleme: Perşembe 02.07.2020

Türkiye krize çok hızlı adapte oldu

PISA Direktörü Andreas Schleicher Türkiye’nin pandemi döneminde uzaktan eğitim sürecini oldukça başarılı bulduğunu belirterek, “Bu krize hızla adapte olabildi” dedi

Ekonomik Kalkınma ve İş birliği Örgütü (OECD) Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) Direktörü Andreas Schleicher, pandemi döneminde Türkiye'nin uyguladığı uzaktan eğitim sürecini oldukça başarılı bulduğunu söyledi. SABAH'a özel konuşan Schleicher, krizden önce Tükiye'nin eğitim teknolojilerine oldukça fazla yatırım yaptığını belirterek, "Türkiye bu krize çok hızlı bir şekilde adapte olabildi. Teknolojisini çok iyi seferber edebildi. Eğitim fırsatlarını ülkenin geneline yaydı" dedi. Türkiye'nin birçok ülkeden farklı olarak çok hızlı aksiyon aldığını söyleyen Schleicher, "Türkiye sadece TV üzerinden değil, online öğrenme fırsatları geliştiren platformlar da hazırladı. Bu önemli bir potansiyel. Türkiye'nin şu anda sahip olduklarının ötesinde dijital öğrenim konusunda önemli olanakları var" diye konuştu.
KOVİD NESLİ YETİŞİYOR
Uzaktan öğrenmenin eğitimin yaşam çizgisi haline geldiği anlatan Schleicher, "Çevrimiçi kaynaklara erişim, kullanım arttı. Birçok yenilikçi öğrenme ortamı ortaya çıktı. Özellikle pandemiyle Kovid nesli yetiştirmeye başladık. Öğretmenlerin birlikte çalışma becerisi ve yeterliliğini yükseltmemiz gerekiyor. Öğrenme kaybını tespit ederek buna uygun süreç tasarımı yapmamız gerekiyor. Yeni normal sürecinde öğretmen, yönetici ve çocuklarımıza vermemiz gereken her türlü sosyal mesafe eğitimini tasarlamalıyız. Öğrencilerimizin esenliği için öğretmenlerimizin, yöneticilerimizin, çocuklarımızın alacağı psikolojik destek çok önemli. Bu noktada okullardaki psikolojik danışmanlarımızın okula geri dönen çocuklarımız için önemli işler yapması gerekir" dedi.
TÜRKİYE İLK 10'DA
Bahçeşehir Üniversitesi'nin düzenlediği pandemi sonrası eğitim staretejilerine yönelik online toplatıda da konuşan Schleicher, teknolojinin pandemi sürecinde iyi kullanıldığı ülkeler arasında Türkiye'nin 8'inci sırada olduğunu söyledi. Mayıs ayında 36 ülkede bir anket çalışması yapıldığını anlatan Schleicher, "Bu kriz okul sistemlerimizde pekçok eşitsizlik olduğunu da gösterdi. Rapor sonuçlarına göre bu listede Türkiye yok. Ama pek çok ülke yer alıyor" diye konuştu. Schleicher, "Bu krizde en iyi eğitim bakanı bile milyonlarca öğrencinin, yüzbinlerce öğretmenin ve onbinlerce okulun ihtiyaçlarını karşılamada yüzde yüz yeterli olamaz" ifadesini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.