Çarşamba 05.12.2012

Türkiye'nin eğitim haritası çıkarılıyor

Milli Eğitim Bakanlığı ve TÜBİTAK'ın işbirliği ile hayata geçirilecek proje ile öğrenciler, yılda bir kez sınıflarında sınav olacak. Elde edilecek veriler yeni eğitim politikalarına yön verecek

Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye'nin eğitim haritasını çıkarmak için TÜBİTAK'la birlikte çalışacak. TÜBİTAK'ın yılda bir kez sınıflarda gerçekleştireceği sınav sonuçlarındaki verilerle, Türkiye'nin eğitim politikası şekillendirilecek. Bir yıl önce TÜBİTAK'ın pilot olarak bazı okullarda başladığı deneme uygulaması, bu yıl ikinci dönemde 4. sınıftan itibaren başlıyor. Öğrenciler, 12. sınıfa kadar her yıl sınava girecekler. Sınavlar matematik, geometri, fen bilimleri, Türkçe ve İngilizce dersinden yapılacak. Öğrencilere bilgi bazlı sorular yerine, düşüncesini ortaya koyan sorular sorulacak. Sınav test şeklinde gerçekleşecek. Bütün bu çalışmanın hedefi öğrencilerin kazanımları ve becerilerinin haritasını çıkarmak. Uzmanlar, yeni sistemin başarılı olması halinde, dershane eğitimini ve sınav stresini ortadan kaldıracağını söylediler.
BİR SINAV AZ

Yeni düzenleme ile ilgili görüşlerini açıklayan Özel Okullar Birliği Başkanı Cem Gülan, "Türkiye bölgeleri, şehirleri, aynı şehirdeki semtleri, okulları arasında ciddi kalite farklılıkları olan bir ülkedir. Bu tarz bir genel değerlendirme için yılda bir kez azdır. En az dönemde bir kez yapılmalıdır. Ciddiyeti sağlamak için belli oranda sınıf geçmede etkin olabilir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.