Giriş Tarihi: 16.12.2013 08:37

Üniversite bütçelerinde aslan payı İstanbul Üniversitesi'nin

Merkez bütçesinden 2014 yılında en fazla ödeneği İstanbul Üniversitesi alırken, ikinci sırada Hacettepe Üniversitesi ve üçüncü sırada ise Ankara Üniversitesi yer aldı.

Ödenek miktarlarına göre; ilk 20 üniversite içerisinde Doğu Anadolu Bölgesi'Bölgesinden 4 üniversite girerken, ilk 5 üniversite içerisinde en fazla payı olan 4 üniversite ise başkentte bulunuyor.
TBMM'ye sunulan 2014 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısında yer alan bilgilere göre, İstanbul Üniversitesi 786 milyon 510 bin TL, Hacettepe Üniversitesi 551 milyon 282 bin TL, Ankara Üniversitesi 541 milyon 982 bin TL, Gazi Üniversitesi 537 milyon 509 bin TL, Ege Üniversitesi 479 milyon 132 bin TL, 9 Eylül Üniversitesi 421 milyon 122 bin TL, Anadolu Üniversitesi 378 milyon 833 bin TL, Marmara Üniversitesi 373 milyon 529 bin TL, Orta Doğu Teknik Üniversitesi 336 milyon 810 bin TL, İstanbul Teknik Üniversitesi 309 milyon 795 bin TL, Atatürk Üniversitesi 382 milyon TL, Selçuk Üniversitesi 342 milyon 805 bin TL, Çukurova Üniversitesi 335 milyon 92 bin TL, Uludağ Üniversitesi 310 milyon 501 bin TL, Akdeniz Üniversitesi 298 milyon 99 bin TL, Erciyes Üniversitesi 285 milyon 613 bin TL, Karadeniz teknik Üniversitesi 276 milyon 507 bin TL ve İnönü Üniversitesi 275 milyon 299 bin TL, Diyarbakır Dicle Üniversitesi 253 milyon 203 bin TL ve Elazığ Fırat Üniversitesi 237 milyon 676 bin TL tutarında bütçeden pay alacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.