Perşembe 17.01.2013 15:17

Yeni yükseköğretim yasa çalışması 1 milyon tık aldı

Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK), taslak hakkındaki görüş ve önerileri aldığı internet sitesi bugüne kadar 1 milyon 94 bin kez tıklandı.

Yeni yükseköğretim yasa tasarısı taslağını Milli Eğitim Bakanlığını'na sunan YÖK'ün taslağa ilişkin görüş ve önerileri almak için 5 Kasım'da hayata geçirdiği ''yeniyasa.yok.gov.tr'' internet sitesi bugüne kadar 1 milyon 94 bin kez tıklandı. Siteyi 210 bin 421 kişi ziyaret etti. Ziyaretçiler 147 bin 31 kez dosya indirdi.
Sitede açılan ''Ne düşünüyorsunuz'' bölümüne ise bugüne kadar yaklaşık 4 bin 872 görüş iletildi. Görüşler arasında araştırma görevlilerinin statüleri, akademik yükselme kriterleri arasında yer alan dil puanı, doçentlik sonrası 5 yıl bekleme şartı, rektör atamaları en fazla tartışılan konular arasında yer aldı.
Yasa önerisine üniversitelerden gelen 107 görüşten 80'i kurumsal, diğerleri ise konseyler, platformlar, enstitüler, bölümler ve idari birimler tarafından iletildi. Üniversitelerden 104 akademik personel de görüşlerini YÖK'e sundu.
Taslağın hazırlanmasına geniş katılımın sağlanması amacıyla kamu kurum ve sivil toplum kuruluşlarından da görüş isteyen YÖK'e, 64 kurumsal, 2 kişisel geri dönüş oldu.
Taslağın kamuoyuna açıklanmasının ardından oluşturulan ''Yükseköğretim Meydanı'nda ise yardımcı doçentler, doçentler, profesörler, üniversite idari personeliyle ayrı ayrı bir araya gelindi. Kasım ayında düzenlenen 8 toplantıya bin 346 kişi katıldı.
YÖK bu süre içinde 5 kez de rektörlerle toplandı. 2-20 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilen toplantılara 153 rektör katılarak, görüşlerini Kurula sundu.
Yasaya ilişkin YÖK'ün Mart 2011-Mayıs 2012 tarihleri arasında düzenlediği 7 çalıştaya ise aralarında rektörler, doçentler, araştırma görevlileri, medya çalışanları, kamu kurum kuruluşları temsilcileri ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerinin de bulunduğu 856 kişi katıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.