Giriş Tarihi: 4.1.2016 09:18

YGS baraj puanı yükseltildi

YÖK, ön lisans, açıköğretim ön lisans ve lisans programları ile özel yetenekle öğrenci alan lisans programlarına girişte kullanılan YGS baraj puanını 140'tan 150'ye çıkardı.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK), ön lisans, açıköğretim ön lisans ve lisans programları ile özel yetenekle öğrenci alan lisans programlarına girişte kullanılan Yükseköğretime Geçiş Sınavında (YGS) uygulanan 140 baraj puanının 150'ye çıkartılması kararı aldı.

YÖK'ten yapılan açıklamada, kararın 24 Aralık'ta gerçekleştirilen Yükseköğretim Genel Kurulu toplantısında alındığı bildirildi.

Lisans programlarını tercih edebilmek için ham puan olarak yüzde 20 başarıya tekabül eden 180 baraj puanının, ön lisans, açıköğretim ön lisans ve lisans programları ile özel yetenekle öğrenci alan lisans programları için yüzde10'luk başarıya eşdeğer olan 140 baraj puanı uygulandığı hatırlatılan açıklamada, "Barajın 140 puandan 150 puana çıkartılması, başarı beklentisinin yüzde 10'dan yüzde 12,5'a çıkması yani 16 ham puan eşiğinin 20 ham puana yükselmesi anlamını taşımaktadır" ifadesi kullanıldı.

Tıp, hukuk, mühendislik ve mimarlık programları için sıralama tabanı getirilmesi ile ilk defa taban puanların yükseltildiği belirtilen açıklamada, "Bugün kabul edilen yeni uygulama ile 2016 ÖSYS kılavuzunda ön lisans, açıköğretim ön lisans ve lisans programları ile özel yetenekle öğrenci alan lisans programları için de 150 baraj puanı uygulanmaya başlayacaktır" bilgisi verildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.