Pazartesi 27.07.2020 10:20
Son Güncelleme: Pazartesi 27.07.2020 10:20

YKS baraj puanı kaç oldu, değişti mi? (TYT, AYT ve YDT) 2020 YKS baraj puanı düştü mü?

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) 27-28 Haziran tarihleri arasında gerçekleşiyor. İlk gün oturumları kapsamında Temel Yeterlilik Testi (TYT) gerçekleşirken, bu kapsamda sorgulamalar da artış gösterdi. Sınav sırasında veliler, sonrasında ise öğrenciler YKS TYT baraj puanı başta olmak üzere birçok konuyu araştırmaya başladı. Öğrenciler tercih yapabilmek için YKS baraj puanı kaç sorusuna yanıt arıyor. Buna göre YKS baraj puanı kaç? YKS (TYT, AYT ve YDT) baraj puanı 2020 değişti mi, düştü mü?

İyi bir üniversiteye yerleşmek isteyen üniversite adayları için YKS baraj puanı büyük önem taşıyor. Cumartesi ve Pazar günleri TYT, AYT ve YDT sınav heyecanını yaşayan öğrenciler, YKS sınavı ile ilgili detayları da merak ediyor. Bilindiği üzere, daha önce adayların tercih yapabilmesi için 180 baraj puanını aşması gerekiyordu. Bu sene YKS baraj puanında değişiklik yapıldı ve baraj sayısı düşürüldü. Peki 2020 YKS baraj puanı kaç? Tercih yapabilmek için kaç puan/ net almak gerekir?

YKS BARAJ PUANI KAÇ? 2020

Yaklaşık 2 buçuk milyonu aşkın öğrencinin girdiği 2020 YKS sınavı baraj puanı belli oldu. Yerleştirme yapılan lisans programlarını tercih edebilmek için ilgili puan türünde uygulanan 180 baraj puanı da bu yıl ile sınırlı kalmak şartıyla 170'e çekildi. TYT'de ise 150 ve üzeri puan alan adaylar tercih yapabilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.