Salı 29.05.2012 12:10
Son Güncelleme: Salı 29.05.2012 12:11

YÖK Strateji Belgesi tartışmaya açıldı

YÖK, aralarında akademisyen, öğretim elemanı ve öğrencilerin de yer aldığı tüm vatandaşların görüşlerini almak için üzerinde çalıştığı Türkiye Yükseköğretim Strateji Belgesi'ni internet sitesinde tartışmaya açtı.

YÖK'ün internet sitesinde uzun süredir uygulanan Yükseköğretim Forumu'na, ''Türkiye Yükseköğretim Strateji Belgesi'' başlığı eklendi. Foruma üye olan başta akademisyenler, öğretim üyeleri ve öğrenciler bu forumda yer alan konu başlıkları üzerinde değerlendirmede bulunabiliyor.
YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya, foruma eklenen yeni konu başlığına ilişkin yayımladığı mesajında, yükseköğretim alanının son yıllarda oldukça dinamik bir gelişim çizgisi yakaladığını, üniversite sisteminin yeni bir safhaya ulaştığını ifade etti.
Gerek üniversite sayısındaki artış, gerek öğrenci sayılarındaki yükseliş, gerekse de farklılaşan araştırma sahalarındaki ilerlemelerin yükseköğretim alanındaki genişlemenin ve büyümenin boyutlarını gösterdiğini belirten Çetinsaya, şunları kaydetti:
''Bugün artık Yükseköğretim Kurulu'nun 2007 yılında hazırladığı 'Yükseköğretim Stratejik Belgesi'nde belirlenen vizyon, strateji ve hedeflerin çok ötesine geçildiği ve Türkiye üniversite alanının ölçek bakımından dikkate değer bir biçimde büyüdüğü göz önünde bulundurulduğunda, bir yeniden değerlendirme ihtiyacı kendisini çok daha bariz bir biçimde hissettirmektedir.''
''Stratejik planlamaya ihtiyaç var''

Çetinsaya, üniversite sayısının hızla 200'e doğru ilerlediği bir dönemde, yükseköğretimin yönetimi ve üst-yönetimi, uluslararasılaşması, finansman yapısı ve modelleri, araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde üniversitelerin ve paydaş kurumların kapasite değerlendirmeleri, kurumlararası işbirliği yolları ve toplumla ilişkileri konusunda gelecek yönelimli, esnek ve sürdürülebilir bir stratejik planlamaya ihtiyaç bulunduğunun altını çizdi.
Söz konusu planlama ihtiyacının, akademik rekabette OECD ülkeleri içindeki Türkiye'nin konumunun ileri bir seviyeye çıkarılması için de bir zorunluluk olduğuna işaret eden Çetinsaya, şunları belirtti:
''30 yıllık bir tarihi geride bırakan YÖK'ün değişmesi yönünde ciddi bir toplumsal beklenti, yükseköğretim sisteminin yeniden yapılandırılması ihtiyacı hususunda tam bir uzlaşı vardır. Dolayısıyla yapılması gereken şey; katılımcı bir yöntemle, YÖK'ün bütün paydaşlarını sürece katarak, çağdaş bir yükseköğretim sistemi kurulması adına öncülük etmesidir. Bu nedenle, yeni bir yükseköğretim yasasına da esas teşkil edecek olan Türkiye Yükseköğretim Strateji Belgesi'nin hazırlık çalışmalarında sizlerin de katılımına ihtiyaç duymaktayız. Siz değerli forum üyelerinin görüş ve önerileriyle sürece katkıda bulunmanızı rica ederim.''
Yükseköğretime giriş sınavı da tartışılacak
Hazırlanacak Türkiye Yükseköğretim Strateji Belgesi için ''eğitim-öğretim'', ''araştırma'', ''akademik kariyer alanı'', ''üniversite toplum ilişkisi'', ''yükseköğretimin uluslararasılaşması'', ''yükseköğretimde kalite moderatörler'', ''yükseköğretimin finansmanı'', ''yükseköğretimin yönetimi'' ve ''yükseköğretime erişim ve giriş sistemi'' başlıkları için görüş bildirilebilecek.
YÖK, bu konu başlıklarına ilişkin kamu kurumları, sivil toplum örgütleri, düşünce kuruluşları ve basın temsilcilerinin de görüşlerini almak için geçen hafta sonu Yükseköğretim Strateji Belgesi Çalıştayı düzenlemişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.