Zorlu edebiyat ve coğrafya soruları
Yaklaşık 680 bin kişi dün Edebiyat-Coğrafya sınavına girdi. Aynı soru kitapçığı ve tek cevap kağıdının kullanıldığı sınavın sorularının geçen yıllara göre daha zor olduğu belirtildi
UZUN METİNLİ SORULAR
Sınav sonrası öğretmenler, sınavın geçmiş yıllara göre zor olduğunu açıkladı. Kitap ve gazete okuyan öğrencilerin sınavdaki uzun metinli soruları daha kolay çözdüklerini belirtti. Öğrenciler ise seçici soruların çok zor olduğunu ifade etti. Kültür Dershaneleri Türk Dili Edebiyatı Komisyonu sorularla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: 2010 LYS-3 Edebiyat Coğrafya sınavının Türk Dili ve Edebiyatı testinde 20 adet Dil Anlatım sorusu vardı. Bu yılki testte ise 21 soru sorulmuş. 35 Edebiyat sorusu var. Sorularda bilgi yorumla harmanlanmış. Cumhuriyet Dönemi ve sonrasına ait sorularda detaya yer verilmiş. 2010'la kıyaslandığında daha zor sınavdı denebilir. Uğur Dersaneleri'nin Coğrafya Bölümü Başkanı Gülay Hasdemir ise 'Coğrafya-1' soruları şöyle değerlendirdi: Beşeri ve ekonomik coğrafya ağırlıktaydı. Sorular daha çok güncel konularla ilişkilendirilmişti. Sorular dikkatli okuma, okuduğunu anlama yetisini ölçtüğü kadar bilgi seviyesini de ölçen sorular. Ayrıca sorular oldukça uzun ve dikkatli okuyamayan öğrencileri yanıltabilecek nitelikteydi. TM puan türünde belirleyici test olabilir."
ADAY VE GÖREVLİLER SIKI ARAMADAN GEÇTİ
Sabahın erken saatlerinden itibaren sınav binalarına gelen adayların ve sınav görevlilerinin üstleri emniyet görevlilerince arandı. Her türlü aksesuar ve saç tokalarının bile alındığı aramalar sırasında, görevliler, su şişelerinin üzerindeki kağıt bantları da söktü. Öte yandan kimliklerini unutan veya kaybeden 45 öğrenci, Ankara Valisi Alaaddin Yüksel'in talimatıyla mesai yapan Çankaya Nüfus Müdürlüğü'nün sağladığı online destekle sınava girdi. Çankara Nüfus Müdürlügü bugünkü sınav için de açık olacak.
'Hem okur-yazarız hem de Kayserili'
Boydak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hacı Boydak, LYS-3'te ter döktü. Erciyes Üniversitesi'nde sınava giren Boydak, yıllar önce 3 dersten 'takıntısı' olunca akşam lisesini bıraktığını belirterek, eğitimini tamamlama öyküsünü şöyle anlattı: "Bir Pakistan gezimizde, İl Milli Eğitim Müdürü Erdoğan Ayata'ya bu durumdan bahsetmiştim. O da sağ olsun, eski tasdiknamemi bulup, açık liseye kaydımızı gerçekleştirdi. Bize de okumak düştü. YGS'ye girdiğinde 140 ve üzeri bir puan alıp, açık öğretime devam etmeyi hedefliyordum. 188 puan aldım. Şimdiki hedefim, Melikşah Üniversitesi'nin işletme, iktisat bölümü.'' "Artık deyimler değişti" diyen Boydak şöyle konuştu: "Okumam, yazmam yok, ama Kayseriliyim' diye bir laf vardı. O da geçmişte kaldı. Bizim okumamız, yazmamız da olacak, ama yine de Kayserili olacağız.
EN SON HABERLER
- 1 Ders: Tarih Konu: Dünya 5’ten büyüktür
- 2 Öğretmen atamalarında geri sayım başladı
- 3 MEB’de dijitalleşme mesaisi
- 4 Gümrü Antlaşması Önemi Ve Tarihi - Gümrü Barış Antlaşması Maddeleri, Kısaca Özeti, Kimler Arasında, Nerede Ve Ne Zaman İmzalandı?
- 5 Betimleme Türleri Ve Çeşitleri - Betimleyici Anlatım Çeşitleri ve Özellikleri Nelerdir?
- 6 1. Dünya Savaşı Nedenleri ve Sonuçları Nelerdir? Birinci Dünya Savaşı Tarihi, Tarafları, Genel ve Özel Sebepleri
- 7 Osmanlı Padişahları İsimleri - Kronolojik Soyağacı Sırası İle Osmanlı Devleti Padişah İsimleri Listesi
- 8 Yaşam Eş Anlamlısı Nedir? Yaşam Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 9 Tane Eş Anlamlısı Nedir? Tane Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 10 Sınıf Eş Anlamlısı Nedir? Sınıf Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı