Perşembe 07.05.2009

"Harvey Nichols'u taşımak isteyenler olunca Sabancı ile el sıkıştık"

Harvey Nichols CEO'su Wan, "Bazı gruplarla görüştük. Ancak Demsa Kanyon'dan taşınmayacağını söyleyince onlarla anlaştık" dedi

İspanya’da düzenlenen Dünya Perakende Konferansı’nda Türkiye’deki ortaklık değişimiyle ilgili sorularımızı yanıtlayan lüks tüketim grubu Harvey Nichols’un CEO’su Joseph Wan, Demsa ile yola devam etmekten memnun olduklarını söyledi. Türkiye pazarını 5 - 6 yıl incelediklerini söyleyen Wan “Ev ödevimizi iyi yaptık. Türkiye’deki büyük grupları inceleyip Unitim’e karar verdik. Unitim bize Kanyon’u önerdi, memnuniyetle karşıladık” dedi. Unitim ile ortaklıktan memnun oldukları halde grupla yollarını ayırmak zorunda kaldıklarını kaydeden Wan şöyle devam etti: “Ocak ayında Unitim bize geldi ve finansal kriz içinde olduğunu, çoklu markalar yerine tek markalı mağazalarla büyümek istediğini söyledi. Ortaklığı sona erdirmeden önce de bizi Demsa’yla tanıştırdılar.” Demet Çetindoğan Sabancı’nın sahibi olduğu Demsa ile görüşmeleri sürerken bazı büyük grupların de kendilerini ziyaret ettiğini ve Harvey Nichols’a talip olduğunu açıklayan Wan sözlerini şöyle sürdürdü: “Ancak bu gruplar, Harvey Nichols’u Kanyon’dan taşımak istedi. Biz Kanyon’dan çok memnunuz. Demsa Kanyon’da devam edebileceğini söyleyince biz de onlarla anlaşmaya karar verdik.” Demsa’nın İstanbul lüks tüketimine inandığını ve lüks üründe büyüyen grup olduğunu belirten Wan “Her şeyden önemlisi Demsa’nın nakit akışı iyi. Bu da krizde önemli argüman” diye konuştu.
‘SON İKİ AYDA TOPARLADIK’

İstanbul’un New York, Paris gibi lüks ürünlerin yoğun tüketildiği şehirlerden biri olduğunu ifade eden Wan, “İstanbul’da da diğer moda şehirlerde olduğu gibi satışımız düşmüştü ancak son iki aydır satışlarımız ciddi oranda arttı. Ben İstanbul’un geleceğinden çok ümitliyim. 2010 yılı 2009’dan çok daha iyi olacak” dedi. Grup olarak gençlere yönelik modaya ağırlık vereceklerini ve kötü haberleri bir kenara itip tamamen satışa ve büyümeye odaklanacaklarını vurgulayan Wan, karı büyüttüklerinde başarılarını ilan edeklerini söyledi.
‘Yatırım için krizin bitmesini bekliyoruz’
ORTADOĞU’NUN en büyük perakende gruplarından Chalhoub Group’un CEO vekili Patrick Chalhoub, birçok ülkeye yatırım yapmak için krizin bitmesini beklediklerini söyledi. Türkiye’de de parfüm ve kozmetik yatırımı için yeşil ışık yakan Chalhoub, bazı firmalarla görüştüklerini ancak şu an için durumun netleşmediğini kaydetti. Chalhoub “Türkiye bizim için önemli bir pazar. Mutlaka o Türkiye’de yer almak istiyoruz” dedi.
Mango: Satışlarımızın düşmediği tek Avrupa ülkesi Türkiye
Mango'nun uluslararası büyümeden sorumlu başkan yardımcısı Isak Halfon, krizde Batı Avrupa’daki satışların düştüğünü, Türkiye’nin satışların düşmediği tek Avrupa ülkesi olduğunu söyledi. 2008 sonunda Beyoğlu’nda Vakko’nun yerine açtıkları Mango mağazasının kısa sürede ciddi satış performansı yakaladığını anlatan Halfon, yıl sonuna kadar Beyoğlu’nun en iyi satış rakamına ulaşan ilk mağaza olabileceğini belirtti. Halfon, “Beyoğlu bizim flagship (bayrak taşıyıcı) mağazamız olacak. Onun dışında tek katlı mağazacılığa devam edeceğiz” dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.