Perşembe 07.05.2009

Risk alma iştahıyla korku endeksi kriz öncesine geldi


9 Mart'ta dünya borsalarında başlayan ralli hız kesmiyor. Her yılın mayıs ayında borsalar genelde satıcılı seyreder. Ancak, bu yıl borsalar kalıplarını kırmış gibi görünüyor. Risk alma iştahı öylesine arttı ki, endeksler yılın zirvesine çıkıyor. Risk alma iştahının önemli bir göstergesi olan ve korku endeksi olarak adlandırılan VIX endeksi dün 32 seviyesine kadar çekilerek kriz öncesi seviyesine geldi. Lehman Brothers'ın iflas ettiği ve krizin miladı sayılan 15 Eylül'de VIX endeksi 32'ye yükselmişti. Lehman Brothers'ın iflası ile güven bunalımı başlayınca korku zirve yapmıştı. Dünya borsalarının dip yaptığı 20 Kasım tarihinde ise endeks 81'den kapanarak rekor kırdı. Ardından, ABD'de kurtarma paketlerinin devreye girmesiyle panik yatışmaya başladı.
2 ayda İstanbul Borsası % 45 prim yaptı
İMKB, yükseliş trendinin başladığı 9 Mart'tan bu yana yüzde 45, yılbaşından bu yana ise yüzde 26 yükseldi. Dünya borsalarında da moraller yerinde. Avrupa Borsaları'nda kazançlar dün yüzde 1'i geçti. Japon Borsası yüzde 1.7 yükselişle kapattı. ABD borsaları güne artışla başladı. Türkiye'de önceki gün ilk kez yüzde 12'nin altına gerileyen tahvil faizi yüzde 11.66'ya kadar indi. Dolar
kotasyonları ise 1.5675'e çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.