Pazar 10.05.2009

ADSL’de 6 milyon aboneye ulaştık büyümede Avrupa’da ilk 3’e girdik

Türkiye’de 6 milyonuncu abone ADSL hizmetiyle tanıştı. Türkiye yüzde 35’lik kullanımla Avrupa’da ortalamanın gerisinde kalırken, büyümede en hızlı 3 ülkeden biri

ADSL yani geniş bant hızlı internet ile 2000'li yılların başında tanışan Türkiye, 2002 yılından bu yana hızlı artış göstererek geçtiğimiz gün 6 milyonuncu aboneye ulaştı. Türkiye en hızlı gelişme gösteren ülkelerden biri olsa da Internet World Stats araştırmasına göre 26 milyon 500 bin internet kullanıcısı ile yüzde 35'lik kullanım oranıyla yüzde 48 olan Avrupa ortalamasının gerisinde kalıyor. Avrupa'da toplam 393 milyon internet kullanıcısına sahip. Bu tüm dünyadaki internet kullanıcılarının yüzde 24.6'sının Avrupa'da olduğu anlamına geliyor. İnternet kullanımında dünya ortalaması ise yüzde 20.4
TÜRKİYE İLK 3'TE

Türkiye internet kullanım oranı artışında Avrupa'da en hızlı büyüyen 3 ülkeden biri oldu. 2000 ile 2008 yılları arasında hızlı internet kullanımında Türkiye yüzde 1224 büyüme kaydetti. Nüfusu 40 milyonun üstünde yer alan ülkeler sıralamasında Türkiye'de Avrupa'da en hızlı büyüyen ülke sıralamasında Ukrayna'dan sonra ikinci sırada yer alıyor. Aynı dönemde Avrupa'nın büyüme oranı yüzde 274 olarak gerçekleşti. Türkiye, en çok internet kullanıcısına sahip ülke sıralamasında Avrupa'da 7'nci sırada yer alıyor. Türkiye'de 1 mb olan hızlı internet alt limitin 4MB'e yükselmesi bekleniyor.
Rekabette geri kaldık!
Türkiye'de ADSL abonesi 6 milyona ulaşsa da TTNet'in tek başına yüzde 94 pazar payına sahip olması rekabet açısından geciktiğini gösteriyor. n Şehir içi konuşmanın rekabete açılması, internet telefonu, internet televizyonu uygulamalarının gelişmemesinde regülasyonun gecikmesi rol oynuyor. n Altyapıda Türk Telekom hâkimiyeti başka yatırımcı çıkmadığı için devam ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.