Salı 12.05.2009
Son Güncelleme: Pazartesi 11.05.2009

‘ABD ve AB daha agresif ve acil adımlar atmazsa önümüzdeki 10 yılı kaybederiz’

Nobel ödüllü ekonomist Paul Krugman, ABD ve AB’nin daha sert ekonomik tedbirler almamaları halinde önümüzdeki 10 yılı kaybetme riski ile karşılaşacağını ileri sürdü

ABD'yi yarım yamalak önlemler almakla itham eden 2008'de Nobel Ekonomi Ödülü'nü alan Paul Krugman, zehir zemberek uyarılarda bulundu. Krugman, ABD'nin ekonomiyi canlandırmak için agresif adımlar atmaması halinde, daha önce Japonya'nın yaşadığına benzer bir kayıp 10 yılla karşı karşıya kalabileceğini belirtti.
'EKONOMİ TOPAL'

Çin'de gazetecilerin sorularını yanıtlayan Krugman, ABD'nin attığı adımların ekonomiyi tam iyileştirmeden topallayarak yürüttüğünü kaydetti. ABD Hazinesi ve ABD Merkezç Bankası'nın 19 bankaya uyguladığı stres testi sonuçlarını da eleştiren Krugman, alınan önlemlerle bankaların ise gerçek anlamda güçlü hale gelmediğini, sadece ayakta kaldığını ifade etti. Testler 10 bankanın toplam 75 milyar dolar ek sermayeye ihtiyaç duyduğunu ortaya koymuştu. Paul Krugman, çok çok güçlü bir ikinci pakete daha ihtiyaç olduğu konusundaki görüşünü de bir kez dha tekrarladı. Krugman hem ABD hem de Euro bölgesinin "çok ama çok güçlü" önlemlere ihtiyacı olduğu uyarısında bulundu. Krugman'a göre, Çin milli gelirinin yüzde 10'u dolayında cari fazla vermeye devam ettikce küresel anlamda gerçek bir düzelme yaşanmayacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.