Perşembe 14.05.2009
Son Güncelleme: Perşembe 14.05.2009

Sığ olan hisseler sürekli müzayede görmeyecek

Krizin ardından İstanbul Menkul Kıymetler Borsası da (İMKB) borsa pazarını yeniden yapılandırmak için atağa geçti. İMKB Başkanı Hüseyin Erkan, bu amaçla işlem kriterlerinde bazı değişikliklere gideceklerini belirterek, likiditesi düşük şirketlere müzayede ile fiyat belirleme seansları düzenlemeyi planladıklarını söyledi. Meclis KİT Komisyonu'nda konuşan Erkan, geçen yılı 3.2 trilyon dolar ile kapattıklarını bu tutarın vadeli işlemlerle birlikte 3.5 trilyon dolara ulaştığını söyledi. Borsada hisse senetleri piyasasında yabancı yatırımcıların payına ilişkin olarak Erkan, "29 Nisan 2009 tarihi itibariyle baktığımızda halka açık olan kısmın yüzde 63.26'sı yabancı yatırımcıların elindedir. Ancak, global krizin etkisiyle bir miktar piyasamızda çıkış olmuştur" dedi. İMKB'nin performansının dünyada bir numara olduğunu anlatan Erkan, şu mesajları verdi: "Şehir endeksleri ve komşu ülkelerle çalışmalar yapıyoruz. Ortak endekslerin başlanılmasına çalışıyoruz. Çeşitli borsa yatırım fonları ortaya çıkacak, yeni menkul kıymetler piyasaya gelecek. İşlem kriterleri değişecek. Özellikle likitidesi daha az olan şirketlerde bir piyasa yapıcılığı sistemini getirmez istiyoruz. Her an için bir alıcısı, satıcısı olsun ve belli oranda likitide sağlasın diye. Piyasa yapıcısı bulunmayan diğer likitidesi düşük şirketlere ise tek bir müzayede ile fiyat belirleme seansları düzenlemeyi planlıyoruz. ANKARA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.