Cuma 15.05.2009

Turkcell kârı düşse de fırsat kolluyor

TURKCELL Genel Müdürü Süreyya Ciliv, kur artışının gelirleri dolar bazında düşürmesine karşın net kârın geçen yılın aynı dönemine göre 20 milyon lira azalarak 563 milyon TL olduğunu açıkladı. Kârdaki düşüş daha çok kurdan kaynaklanan şirketin dolar bazında kârı ise geçen yılın ilk çeyreğinde 487 milyon dolarken bu yıl ilk çeyrekte yüzde 29.3 düşüşe 344 milyon dolara indi. Turkcell'in İstanbul Tepebaşı'ndaki merkezinde düzenlenen toplantıda konuşan Ciliv yine de bölgede potansiyel satınalma fırsatlarına baktığını dile getirdi. Bilanço rakamlarını da yorumlayan Ciliv, Turkcell'in ilk çeyrek gelirlerinin yüzde 12.3'lük artışla 2.1 milyar TL'ye ulaştığını kur artışı nedeniyle doları bazında rakamın geçen yüzde 18.5'lik gerileme göstererek 1.3 milyar dolar olduğunu belirtti. Global olumsuzluklara rağmen performanstan memnun olduğunu söyleyen Ciliv, "Yıl sonu için öngörümüz şirketin gelir paylarını büyütmek ancak içinde bulunduğumuz şartlara göre temkinli davranıyoruz" diye konuştu.
Doğru fiyatlar yakalarsak alım yaparız
Turkcell'in 8 ülkede hizmet verdiğini belirten Ciliv, "Fırsatlardan bazıları Kuzey Afrika ülkeleri, Doğu Avrupa da var. İnşallah doğru fırsatlar ortaya çıkınca doğru fiyatlarda bu şirketleri satın alma mümkün olduğu takdirde şirketimizi 8 ülkeden daha başka ülkelere de büyütmek planındayız'' dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.