Cumartesi 16.05.2009

Bankaların keyfi yerinde krizin büyük mağduru holdingler oldu

Bankalar krizde yüksek kârlar açıklarken reel sektörde kârlarda sert düşüşler var. İlk üç ayda Koç kârının % 94, Sabancı da % 78.5 düştüğünü bildirdi

Türkiye'nin en büyük iki holdingi olan Koç ve Sabancı krizin etkilerinin yoğun hissedildiği ilk çeyreğe iyi başlangıç yapamadı. İki holdingin borsaya gönderdiği bilançolara göre Koç Holding'in kârı yüzde 94, Sabancı Holding'in kârı yüzde 78.5 düştü. Vakıfbank ise 294.2 milyon TL kâr açıkladı. İMKB'ye gönderilen bilançolara göre Sabancı, 2009'un ilk çeyreğinde 203 milyon lira net kâr elde etti. Geçen yılın aynı döneminde kâr 947 milyon TL idi. Buna göre düşüş yüzde 78.5 oldu. Holding'den yapılan açıklamada da satışların 5 milyar 34 milyon lira, faaliyet kârı 693 milyon lira olarak gerçekleştiği belirtildi. Koç Holding de kârda keskin düşüş yaşadı. İlk çeyreği sadece 2.8 milyon lira net karla kapatan Koç'un geçen yıla göre karındaki düşüş yüzde 94 oldu. Şirketin geçen yıl ilk çeyrekte açıkladığı bilançoda 45.8 milyon TL net kâr vardı. Dün ayrıca bilanço açıklayanlar arasında bulunan Doğan Holding 11 milyon TL, Çimsa 12.5 milyon TL, Doğuş Otomotiv de 17 milyon TL zarar açıkladı. Her üç kurumun da zarar açıklamasında kurlardaki artış önemli rol oynadı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.