Cumartesi 16.05.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 16.05.2009

‘Kara Şubat’ işsizlik oranını % 16.1 ile zirveye çıkardı

Türkiye ekonomisinin en kötü ayını yaşadığı Şubat’ta işsizlik yüzde 16.1’e yükselerek rekor kırdı. İşsiz sayısı 3.8 milyonu geçerken, kriz nedeniyle 6 ayda 1.4 milyon kişi işsiz kaldı. Türkiye, dünya işsizlik liginde Güney Afrika’nın ardından ikinci oldu

İşsizlik rekora doymuyor. Küresel krizin başlaması ile birlikte tırmanan işsizlik, Şubat'ta yüzde 16.1 yükselerek yeni bir rekor kırdı. İşsiz sayısı 3.8 milyonu geçti. Geçen yılın aynı döneminde işsizlik oranı yüzde 11.9 , geçen ay ise yüzde 15.5 düzeyindeydi. Böylece küresel kriz, 1.4 milyon kişinin işsiz kalmasına neden oldu. Bu da, krizin derinleşmeye başladığı Eylül 2008'den bu yana her gün 3 bin 800 kişinin işsiz kaldığı anlamına geliyor. Reel sektörde yaşanan kan kaybı nedeniyle, tarımdışı işsizlik oranı da tırmanmaya devam ediyor.
BİR MİLYON UMUTSUZ

Ocak'ta yüzde 19 olan tarımdışı işsizlik oranı, Şubat'ta yüzde 19.8'e çıktı. Genç işsizlerin sayısı ise ürkütücü boyutlara yükseldi. 15-24 yaş grubunda işsizlilerin sayısı 1.2 milyona ulaştı. Geçen yılın aynı ayında göre 7 puan birden artan genç işsizlik oranı yüzde 28.6 oldu. Yani, her üç gençten biri işsiz... Şubat itibarıyla iş aramayıp, çalışmaya hazır olanların sayısı 2 milyon 486 bin oldu. Bu rakama 3.8 milyon işsizde eklenince, 'gerçek işsiz' sayısı 6.5 milyona, 'gerçek işsizlik oranı' ise yüzde 25'e çıkıyor. İş bulma ümidi olmayanların ve umutsuzlar olarak adlandırılanların sayısı ise geçen yılın aynı ayına göre yüzde 33 artarak 930 bine ulaştı.
TARIM İSTİHDAM YARATTI

İstihdam edilenlerin sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre 85 bin kişi azalarak, 19 milyon 779 bin kişiye düştü. Tarım sektöründe çalışan sayısı 206 bin kişi arttı. Sanayi ve hizmetler sektöründeki sorunların devam etmesi nedeniyle tarım dışı istihdam 291 bin kişi azaldı. İşsizlik oranın artışından önemli bir rol oynayan işgücüne katılım oranındaki artış Şubat'ta da devam etti. İşgücüne katılım oranı geçen yılın aynı dönemine göre 1.3 puanlık artışla yüzde 45.9 olarak belirlendi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.