Salı 19.05.2009 00:00
Son Güncelleme: Salı 19.05.2009 12:21

Fransızlar fiyata, Türkler lezzete önem veriyor

Bir gıda mühendisi tarafından yapılan yüksek lisans tez araştırmasına göre, Fransız tüketiciler gıda alışverişinde daha çok fiyat odaklı tercihte bulunurken, Türkler'de ise lezzet ve kalite öne çıkıyor.

İstanbul Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü ÖĞretim Üyesi Prof. Dr. Dilek Boyacıoğlu, fonksiyonel gıdaların, vücudun temel besin gereksinimlerini karşılama özelliklerinin ötesinde, insan fizyolojisine ilave faydalar sağlayan, insanların hastalıklardan korunmasına ve daha sağlıklı bir yaşam kalitesine ulaşmasına yardım eden gıdalar veya gıda bileşenleri olduğunu söyledi.
Bu nedenle, son yıllarda fonksiyonel gıdalara olan talebe paralel olarak fonksiyonel özelliklere sahip meyve ve sebze suyu tüketiminin de arttığını dile getiren Boyacıoğlu, bu kapsamda kendi danışmanlığında Gıda Mühendisi Ayfer Dikici tarafından gerçekleştirilen yüksek lisans tez araştırmasında, Fransız ve Türk tüketicilerin fonksiyonel gıda kavramını nasıl değerlendirdikleri ve özellikle fonksiyonel meyve ve sebze suyu üzerine tercihlerinin incelendiğini bildirdi.
Boyacıoğlu, Türk ve Fransız tüketicilerin, sağlıklı beslenme konusunda genel olarak eşit derecede hassasiyet gösterdiğini belirterek, şöyle konuştu:
''Türkler gıda seçimlerinde yağ miktarına daha fazla dikkat ederken, Fransızlar gıdaların şeker miktarını dikkate alarak gıda alışverişi yapıyor. Alışveriş esnasında Türk tüketiciler, lezzet ve kalite için daha fazla para ödemeye razı iken, Fransız tüketiciler için fiyat lezzet ve kaliteden daha fazla öne çıkıyor.
Fransız tüketiciler, gıda alışverişinde tercihlerini yaparken daha fiyat odaklı düşünüyor. Ayrıca, Türk tüketiciler, Fransız tüketicilere göre, fonksiyonel gıdalara karşı daha olumlu yaklaşıyor. Fransız tüketiciler, fonksiyonel gıdaları ancak özgün bir sağlık sorunu yaşayanların tüketmesi gereken bir gıda olarak görüyor ve fonksiyonel gıdaların geleneksel gıdalardan daha besleyici ve sağlıklı olduğu görüşüne katılmıyor.''
TÜRKLER VİŞNE VE NAR FRANSIZLAR ÜZÜM VE FRAMBUAZ SEVİYOR
Türk tüketicilerin ise fonksiyonel gıdalara daha fazla ilgi gösterdiğinin ortaya çıktığını anlatan Boyacıoğlu, ''Her iki grup da fonksiyonel gıdaların fiyatının geleneksel gıdalara oranla daha yüksek olduğunu düşünüyor. Fransız tüketiciler, fonksiyonel gıdalara güven konusunda kısmen kuşku ile yaklaşırken, Türk tüketiciler bu konuda daha olumlu bir davranış içinde. Buna bağlı olarak da Türk tüketicilerin fonksiyonel gıdaları tüketme isteği Fransız tüketicilere göre daha fazla'' dedi.
Pazardaki mevcut fonksiyonel gıdalar göz önüne alındığında, Türk tüketicilerin en fazla tüketme isteği gösterdiği fonksiyonel gıdalar içinde, vitamin ve mineral katkılı meyve suyu, Fransız tüketicilerin ise sindirim sistemini düzenlemeye yardımcı yoğurt olduğunun görüldüğünü dile getiren Boyacıoğlu, şunları kaydetti:
''Fransa'da ve Türkiye'de yapılan ürünlerdeki duyusal paneller sonucunda, Türk ve Fransız tüketicilerin meyve ve sebze suyundaki tat tercihleri irdelendi. Buna göre, vişne, nar, üzüm ve frambuaz, Türk tüketicilerinin meyve suyunda sırasıyla en çok tercih ettikleri meyve grubunu oluşturuyor.
Fransız tüketicilerde ise üzüm ve frambuaz öne çıkarken, frenk üzümü ve elma da en çok tercih edilenler arasında yer alıyor. Sebze suyunda Türk tüketicileri domates ve havuç başta olmak üzere fesleğen, limon ve salatalık tadını tercih ediyor. Domates, fesleğen ve havuç da Fransız tüketiciler tarafından en çok tercih edilen üç sebzeyi oluşturuyor. Kereviz, maydanoz ve soğan ise en çok tercih edilen ikinci grupta yer alıyor.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.