Giriş Tarihi: 19.5.2009 12:35 Son Güncelleme: 19.5.2009 12:37

Sigorta sektöründe sıkıntılı süreç...

Küresel ekonomik krizin etkisiyle yılın ilk çeyreğini küçülerek kapatan sigorta sektöründe, yıl sonunda da yüzde 7-10 arasında daralma beklendiği bildirildi.

Türkiye'nin ilk sigorta ve reasürans brokerlerinden Adabroker'in Üst Yönetici (CEO) Nejat Şehsuvar, bir etkinlik için geldiği Adana'da, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ''broker''ın tüketicilere sigorta konusunda her türlü danışmanlık hizmeti sunan kişiler olduğunu söyledi.
Şehsuvar, Türkiye'de yaklaşık 14-15 bin sigorta acentası ve 65 sigorta brokerinin sektörde faaliyet gösterdiğini kaydetti. Şehsuvar, brokerlerin toplam sigorta pazarının yüzde 20'sini ellerinde tuttuğunu bildirdi.
Sigorta sektörünün yaşanan küresel ekonomik krizin etkisiyle geçen yıl hiç büyüme sağlayamadığını anımsatan Şehsuvar, şunları kaydetti:
''Krizin etkisiyle sektörde bu yıl da küçülme olacak gibi görünüyor. Sektörde genel olarak üretim kaybı var, ama tahsilat sorunu üretim sorunundan daha büyük. Kriz, sektörde tahsilat sorununu hortlattı, tahsilat çok büyük bir problem haline geldi. Krizin etkisiyle sektörde yılın ilk çeyreğinde yüzde 7 küçülme oldu. Bu hoş bir durum değil. Bazı şirketlerde büyüme olduğu için bu ortalama yüzde 7'de kaldı. Yoksa daha yüksek rakamlara, yüzde 14-15'lere çıkabilirdi. Sektörün yıl sonunda da yüzde 7-10 arasında da daralacağını tahmin ediyoruz.''
''YÜZDE 50 BÜYÜMEYİ HEDEFLİYORUZ''
Şehsuvar, sektörde daralma yaşanırken, kendilerinin geçen yıl yüzde 30 büyüdüklerini, bu yıl ise yüzde 50 büyümeyi hedeflediklerini kaydederek, ''Yani 2009'da herkes 'yandık bittik, kül olduk' diyor ama, biz yüzde 50 büyüdük demek istiyoruz'' dedi.
Şirket olarak çok değişik ürünleri Türkiye'ye getirdiklerini belirten Şehsuvar, şöyle konuştu:
''Büyük gruplara önem veriyoruz. Bazı odalar ve vakıfların broker hizmetini veriyoruz. Kuyumculuk paket sigortası ile bu sektöre de yöneldik. Bunun gibi çok değişik alanlara giriyoruz.
Bunlar Türkiye'de sigortacıların çok uğraşmadığı konular. Sektörde pazar büyük. Ancak, boşluk çok fazla. Firmalar mevcutlarla iş yapıyorlar. Hem kendilerini geliştirmiyorlar hem de rekabete girmiyorlar. Biz ise yeni ve değişik ürünlere sigorta yapmayı seviyoruz ve açılımlar gerçekleştiriyoruz.''
Şehsuvar, ayrıca, internet üzerinden de kurumlara özel çözümler ürettiklerini ve kimin neye ihtiyacı varsa o sigortayı önerdiklerini sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.