Çarşamba 20.05.2009 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 20.05.2009 19:43

Türkiye dünya süt ligine girdi

Türkiye'nin önde gelen ambalajlı süt markalarını üreten 13 firmanın oluşturduğu Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD), 21 Mayıs Dünya Süt Günü'nde faaliyetine başladı.

Derneğin kuruluşunu ve yapacağı faaliyetleri kamuoyuna duyurmak üzere bir basın toplantısı düzenleyen ASÜD Başkanı Ali Ülker, Türkiye'de iki bine ulaşan işletme bulunduğunu ve sektörün her yıl ortalama yüzde 10'lar düzeyinde büyüdüğünü söyledi. Küresel krizden en az gıda sektörünün etkilendiğini, sütün ise temel ihtiyaç maddesi olduğu için bu etkinin daha da az olduğunu belirten Ali Ülker, "Son 10 yıla baktığımızda ambalajı süt pazarında büyüme hep iki haneli oldu. Yüzde 10'un yukarısında. Bazen bu oran yüzde 30-40'ları buldu. Bu yılda yüzde 10'dan fazla büyüyecek Ambalajlı süt ürünlerine yönelik halkın teveccühü var" dedi.
ASÜD Başkanı Ali Ülker, sektörle ilgili olarak şunları kaydetti:
"Hangi büyüklükte olursa olsun, Türkiye'de faaliyet gösteren ve gelişmeyi amaçlayan kuruluşlarla birlikte büyüyeceğiz. Türkiye'de ambalajlı süt üretimi modern ve dinamik bir yapıda ve bu durum bizlere uluslararası alanda büyük avantaj sağlıyor. Bu yapımızla dünya ile rekabet edebilecek konumdayız. Nitekim, ülkemizde incelemelerde bulunan Avrupa Birliği uzmanları hazırladıkları raporlar da bu görüşümüzü destekliyor."
"DÜNYA SÜT LİGİNDEYİZ"
Ali Ülker, Derneğin kurucu üyeleri arasında Yıldız Holding, Danone Tikveşli, Unilever-Algida, Dimes, Golf Dondurma, Ülker Çikolata, Sevsüt, Çallı Gıda, Güney Süt, Kaanlar Gıda, Teksüt, Cebeci Peynirci ve Yörükoğlu Gıda gibi firmaların yaptığını belirtti. Ülker, ASÜD'ün ilk iş olarak dünya genelinde 56 ülkenin uluslar arası Sütçüler Federasyonu-International Dairy Federation (IDF) üyeliği için geçen ay başvuruda bulunduklarını ve ilk kez Türkiye'nin bu organizasyonda temsil edildiğini söyledi. Ali Ülker, IDF üyeliğiyle Türkiye'nin dünya süt ligine girdiğini belirterek, "Sektörde çoğu firma Ortadoğu ülkelerine ihracat yapıyor. İhracat konusunda hak ettiğimiz yerde değiliz. Çünkü çok modern, sağlıklı ve hijyene uygun koşullarda tesislerimiz var. Ama biz dernek olarak AB ülkelerine de satış yapmak istiyoruz. Burada IDF önemli bir rol oynayacak. Çünkü Türkiye üretim anlamında dünyada üst sıralarda yer alıyor" diye konuştu.
12 MİLYON TON SÜT ÜRETİMİNİN YÜZDE 40'I AMBALAJDA
Türkiye'de toplam yıllık süt üretiminin 12 milyon ton olduğunu ve bu üretimin sadece yüzde 40'ının ambalajlı üretim yapan tesisler tarafından işlendiğini ifade eden Ali Ülker, bu konuda şu değerlendirmeyi yaptı:
"Bu miktarın 670 milyon ton olan dünya süt üretimi sıralamasında Türkiye'yi 15 büyük süt üreticisi arasında konumlandırıyor. AB'de ise ambalajlı süt işleme oranının yüzde 95 civarında. Bazı ülkelerde bu rakam daha da yukarıda. Biz sektörde faaliyet gösteren işletmeler olarak bu çarkı tersine döndürmek istiyoruz. Şu anda Avrupa Birliği için birkaç sıkıntı var. Onlar da ürün teminleri ile ilgili. Onlarda kısa sürede halledilecektir ve en kısa sürede Türk sütünü Avrupa'da göreceğiz. Bence engel kalmadı. Çünkü sütümüzün kalitesi iyileşti. ASÜD ile bu kalitenin daha da artması için çalışacağız."
"SÜT CANLI HAYVANDAN, ET KESİLMİŞ HAYVANDAN ELDE EDİLİYOR"
Pınar gibi büyük markaların da ASÜD'e katılacağını ve başka katılımlar da olacağını belirten ASÜD Başkanı Ülker, "Derneğimize üye olma konusunda Pınar'ın da içinde olduğu bir çok firmanın taahhüdü var. Bizim için büyüklük sınır değil. Dernek olarak gıda güvenliği önemli" dedi.
Türkiye'de süt ile ilgili SETBİR başta olmak üzere bazı organizasyonların var olduğuna yönelik soruları yanıtlayan Ülker, "Biz de Türkiye Süt, Et Gıda Sanayicileri ve Üreticileri Birliği (SETBİR) üyesiyiz. Ancak ambalajlı süt işi farklı. Oradaki üyeliğimiz devam edecek. Ancak bir kere süt canlı hayvandan, et ise kesilmiş hayvandan elde ediliyor. Bir kere burada bir çelişki var" dedi. Aynı zamanda ASÜD'ün Ulusal Süt Konseyi üyesi olduğunu belirten Ülker, "Son dönemde yoğurt tebliği ile ilgili yayınlanan bu standardizasyonu da destekliyoruz. Bu düzenlemeler haksız rekabeti de önleyecek" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.