Perşembe 21.05.2009

ABD, kredi kartında bizi iki yıl geriden takip ediyor

ABD de, Türkiye'nin 2007'de yaptığı gibi kredi kartı sözleşmelerinin okunabilir büyüklükte yazılması ile keyfi faiz artışı ve ücretlendirmeyi engellemek için yasa hazırlıyor

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'nun kredi kartlarına çekidüzen getiren düzenlemesinin üzerinden 2 yıl geçtikten sonra ABD de benzer adımlar atmaya hazırlanıyor. 10 Mart 2007'de Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Banka ve Kredi Kartları hakkında yönetmelik ile sözleşme hükümleri ve kartın kullanımı hakkında, kart hamiline ayrıntılı bilgi verilmesi ve sözleşmelerin 12 punto büyüklüğünde ve siyah harflerle yazılması hükme bağlanmıştı. Kredi kartı şirketlerinin uyguladığı keyfi faiz artışı ve ücretlendirmenin önüne geçecek kredi kartı reform yasa tasarısı ABD Senatosu'nda 5'e karşı 90 oyla kabul edildi.
FAİZ ARTIŞINA YASAK
Önümüzdeki günlerde ABD Başkanı Barack Obama'nın önüne gelecek tasarının kanunlaşmasıylakredi kartı şirketleri başvuru form ve faturalarda koşullar ve fiyatlandırmalarla ilgili bölümleri müşterilerin okuyabileceği büyüklükte ve sade bir dil kullanarak düzenleyecek. İstisnalar dışında bakiyelerde geriye dönük faiz artışlarına yasak gelecek. Kredi kartı şirketleri, faiz artırımını uygulamaya koymadan 45 gün öncesinden tüketiciyi uyaracak ve konu ile ilgili bilgi vermesi zorunlu hale getirilecek. Telefon ya da internet üzerinden yapılan ödemeler için ücret kesilmeyecek

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.