Pazar 24.05.2009
Son Güncelleme: Pazar 24.05.2009

Almanya 58 bin nüfuslu dijital kente dönüşüm için 80 milyon harcadı

Almanya'da pilot şehir seçilen Friedrichshafen hızlı internet bağlantısı ile sağlık sorununu çözüyor, enerji tüketimi ölçülüyor sanal okul eğitime çare oluyor

Alman Deutsche Telekom, 80 milyon euroluk hızlı internet yatırımı ile dijital şehir yaratmak için Friedrichshafen şehrinde T-City projesini hayata geçiriyor. 2012'de tamamlanacak projeyle 58 bin nüfusa sahip şehirde tüm hizmetler internet üzerinden denetlenecek, izlenecek ve kontrol edilecek. Almanya'nın en güneyinde yer alan şehirde elektrikten, gaz tüketimine her şey cep telefonundan takip ediliyor. Yaşlı hastalar hızlı internet bağlantısı ile televizyon ekranından doktoruyla görüşüyor sağlık bilgilerini internet üstünden doktoruyla paylaşıyor.
ÖRNEK PROJE OLDU
Deutsche Telekom tarafından 52 küçük belediye arasında düzenlenen yarışma ile seçilen Friedrichshafen şehri özellikle yaz aylarında Constance (Bodensee) gölüne günlük 500 bin turist çekiyor. T-City pilot projesi için 2007 yılında seçilen şehirde belediye, kamu kurumları ve sivil kurumlar dijital dönüşeme büyük destek veriyor. Kabloda 50 MB VDSL, kablosuz 3N teknolojisi ile şehrin tüm internet altyapısı 2007 yılının ilk yarısında yenilendi.

ACİL YARDIM DA VAR
Özellikle yaşlı nüfusa sahip Almanya T-City projesiyle hızlı internet bağlantısını sağlık sorunlarını çözmek için kullanıyor. Diğer önemli bir sorun olan enerji tüketimi konusunda önce ölçümleme sistemi ile tüketim kontrol altına alıyor. Belediye hizmetleri, kablosuz internet bağlantısı ve gelen turistlerin ihtiyacını karşılayacak kamuya açık internet bağlantısı ile şehir tam bir laboratuara çevrilmiş. Şehir sakinleri sağlıklı ve tasarruflu yaşam için bilgi ve ölçüm sistemine kavuştu. Proje 2012 yılında tamamlandığında eğitimden sağlığa, acil yardımdan enerji tüketimine pek çok soruna teknolojik çözümler geliştirilmiş olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.