Çarşamba 03.06.2009 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 03.06.2009 11:20

En yüksek büyüme 2004 yılında gerçekleşti

Türkiye ekonomisi, 1998-2008 yılları arasında 10 yılda sabit fiyatlarla yüzde 45,8, dolar bazında da yüzde 173,8 oranında büyüdü.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, sabit fiyatlarla ve dolar bazında 2001 yılına kadar inişli çıkışlı seyir izleyen Türkiye'nin Gayrisafi Yurtiçi Hasılası (GSYİH), 2001 yılından itibaren düzenli bir yükseliş trendi içine girdi.
Sabit fiyatlarla 1998 yılında Türkiye'nin GSYİH 70 milyar 203 milyon lira iken bu tutar 2008 yılında 102 milyar 328 milyon liraya yükseldi. Aynı dönemde dolar bazında Türkiye'nin GSYİH yaklaşık üç kat artarak 270 milyar 947 milyon dolardan 741 milyar 805 milyon dolara çıktı.
Son 10 yılda Türkiye ekonomisinde, biri 1999 diğeri de ekonomik krizin yaşandığı 2001 yıllarında olmak üzere iki kez gerileme yaşanırken, ekonomik büyümede 2004 yılından itibaren düzenli bir düşüş görüldü. Buna göre, 2004 yılında yüzde 9,4 olan büyüme oranı, 2005 yılında yüzde 8,4'e, 2006'da yüzde 6,9'a, 2007'de yüzde 4,7'ye ve 2008'de de yüzde 1,1'e düştü.

EN YÜKSEK BÜYÜME 2004'DE

Verilere göre Türkiye ekonomisi son 10 yılda en yüksek büyümeyi yüzde 9,4 ile 2004 yılında gerçekleştirdi.
TÜİK verilerine göre 1998-2008 yılları arasında gayri safi yurtiçi hasıla rakamları şöyle:
Yıl GSYH - CariFiyatlarla(Milyon Dolar) GSYH - Sabit Fiyatlarla(Milyon Lira) 1998 270.947 70.203 - 1999 247.544 67.841 -3,4 2000 265.384 72.436 6,8 2001 196.736 68.309 -5,7 2002 230.494 75.520 6,2 2003 304.901 76.338 5,3 2004 390.387 83.486 9,4 2005 481.497 90.500 8,4 2006 526.429 96.738 6,9 2007 648.625 101.255 4,7 2008 741.805 102.328 1,1

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.