Çarşamba 03.06.2009 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 03.06.2009 12:37

Mayıs ayında araç satışları yüzde 30 geriledi

ABD'de mayıs ayında araç satışları bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 30 geriledi.

Otomotiv piyasasından elde edilen verilere göre, mayıs ayında araç satışları beklentilerin üzerine çıkarak, yıllık bazda 10 milyon adeti buldu. Bu, 2009 yılı için şimdiye kadar en yüksek satış rakamını gösterirken, ABD'de otomotiv piyasasının 1970 yılının başından bu yanaki en hızlı düşüşten çıkabileceğinin işareti olarak değerlendirildi.
Geçen yıl mayıs ayında ABD'de 14,3 milyon adet araç satılırken, ekonomistler bu yıl aynı dönemde bu rakamın 9,4 milyon adet olmasını bekliyordu.
Mayıs ayında, iflas korumaya başvurmayan tek ABD'li otomotiv şirketi Ford'un satışları yüzde 24, iflas koruma isteyen General Motors'un (GM) satışları yüzde 30 ve Chrysler'ın satışları yüzde 47 düştü.
Chrysler mayısta 79 bin 100, Ford 161 bin 197 ve GM ise 191 bin 875 araç sattı.
Dünyanın en büyük otomotiv şirketi Japon Toyota ile Honda'nın satışları ise aynı ayda sırasıyla yüzde 41 ve yüzde 42 geriledi. Japon Nissan'ın satışları da yüzde 33 oranında azaldı.
SATIŞLAR NİSAN AYINA GÖRE ARTTI
ABD'de mayıs ayında araç satışları nisan ayına göre ise yüzde 13 artış kaydetti.
GM'nin mayıs ayında satışları nisan ayına göre yüzde 11, Ford'un yüzde 20 ve Toyota'nın yüzde 21 yükseldi.
GM'nin Kuzey Amerika satış ve pazarlamadan sorumlu başkan yardımcısı Mark LaNeve, mayıs ayındaki satışların, bazı olumsuz konuların geride kaldığını gösterdiğini söyledi. GM satış uzmanı Mike DiGiovanni de sektörün iyiye dönmeye başladığını düşündüklerini ifade etti.
Ford'un satışlardan sorumlu başkan yardımcısı Ken Czubay da, gelecek 90 günün tüketiciler ve sektör için değişken ve zorlu geçmesini, piyasada ani satışlar olmasını görmeyi beklediklerini ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.