Çarşamba 03.06.2009 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 03.06.2009 18:40

Mayıs'ın zam şampiyonu patates

Mayıs ayının zam şampiyonu patates oldu. Fiyatı en fazla düşen ürünlerin başında ise yüzde 60,41 ile sivri biber yer aldı.
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) açıkladığı Tüketici Fiyatları Endeksine (TÜFE) göre, bir önceki aya göre Mayıs'ta, patatesin fiyatı yüzde 27,56, elmanın yüzde 25,91, kuru soğanın yüzde 10,63 arttı.
Bunu, yüzde 9,74 fiyat artışıyla taze balık, yüzde 8,93 ile kabak çekirdeği, yüzde 8,48 ile etek, yüzde 5,86 ile kahve, yüzde 5,85 ile çocuk pantolonu, yüzde 5,84 ile pantalon-ceket takım (kadın), yüzde 5,77 ile erkek tişörtü, yüzde 5,50 ile takım elbise (erkek), yüzde 5,35 ile erkek ayakkabısı izledi.
Geçen ay ayrıca seyahat malzemelerinin fiyatı yüzde 4,29, bisikletin yüzde 3,98, tavuk etinin yüzde 3,25, benzinin yüzde 3,23, yurt içi haftasonu turlarının yüzde 2,22, sabunun yüzde 1,91, pirincin yüzde 1,26, meyveli gazozun yüzde 1,09 artış gösterdi. FİYATI DÜŞEN ÜRÜNLER TÜİK verilerine göre, geçen ay, fiyatı en fazla düşen ürün yüzde 60,41 ile sivri biber oldu.
Sivri biberi, salatalık (yüzde 28,10), patlıcan (yüzde 22,19), doğalgaz (yüzde 21,85), domates (yüzde 9,10) takip etti.
Mayıs ayında, yumurtanın yüzde 6,65, yemek odası takımının yüzde 4,34, kömürün yüzde 3,63, salçanın yüzde 3,37, sütün yüzde 2,94, mercimeğin yüzde 2,84, LPG dolum ücretinin yüzde 2,12, tüpgazın yüzde 1,70, elektrikli süpürgenin yüzde 1,51, bulgurun yüzde 1,22 fiyatı geriledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.