Cuma 05.06.2009

Market markaları popüler oldu dev firmaları imaj korkusu sardı

Nielsen'in yaptığı araştırma market markalarının, dev firmaların marka imajları ile ilgili kaygılarını ortaya koydu

NİELSEN'İN her yıl düzenli olarak müşterileriyle gerçekleştirdiği Consumer 360 toplantısında konuşan Nielsen Hızlı Tüketim Segment Direktörü Yunus Erduran market markalarının dev firmaları korkuya sürüklediğini söyledi.
UCUZ ALGISI DEĞİŞİYOR

Market markalarının ucuz ürün olmaktan çıkıp gerçek markalar olarak algılanmaya başladığının altını çizen Erduran, "Her yıl marka değerlerini yükseltmek için milyon dolarlık yatırımlar yapan firmalar şimdi bu yatırımları sorgulamaya başladılar. Ürünlerini indirim marketlerde sattığı için ciro ve bilinirlik açısından öne geçen no name'ler ya da market markaları firmalar açısından ciddi risk olarak görülmeye başladı" dedi. Firmaların market markalı ürünler üretmeye yöneleceklerini vurgulayan Erduran, "Asıl paradigma portfolio optimizasyonu olacak. BİM tüketicinin alacağı 600 ürünü bulup raflarına koyuyor " diye konuştu.
Markasız ticaret
GEÇEN yüzyılın paradigmasının 'markalaşmak' bu yüzyılın paradigmasının ise 'marka olmadan da ticaret yapabilmek' olduğunu ifade eden Erduran, şöyle konuştu: "Düşük fiyatlı kombinasyonlar krizde çıkış noktası oldu. Ürün portföyüne ve satış stratejilerine buradan bakmak avantaj sağlayacak."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.