Cuma 05.06.2009

ÖTV teşviki en çok küçük otolara yaradı

ÖNCEglobal kriz, ardından Mart ayında devreye giren ÖTV indirimi, Ocak-Nisan döneminde Türk tüketicilerin segment tercihlerini değiştirdi. Türkiye otomotiv pazarında, Ocak-Nisan döneminde 1600 cc altındaki araçların tüm satışlar içindeki payı, ÖTV teşvikinin katkısıyla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 81'den yüzde 83'e yükseldi. Dört aylık dönemde en yüksek paya yüzde 83 ile 1600 cc altındaki araçlar 86 bin 860 adetle sahip olurken, 1600 cc altındaki araçlar geçen yıla göre satışlar içindeki payını iki puan yükseltmiş oldu. 2000 cc üzerinde motor hacmine sahip araçlar ise satışlardan yüzde 2 pay alarak 2 bin 412 adet satış rakamına ulaştı. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Ocak-Nisan döneminde otomobil pazarının yüzde 83'ü yine vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlardan oluşurken, aynı dönem içinde en yüksek satış adedine 46 bin 238 adet ve yüzde 44 pay ile B segmenti ulaştı. Bu sınıfı 39 bin 301 adet ve yüzde 38 pay ile C segmenti izlerken, D segmenti araçlar ise satışlardan yüzde 13 pay aldı. Bu yılın 4 aylık döneminde, binek araç pazarında yalnızca A, B ve D segment araç satışlarında artış görülürken, C, E ve F sınıfı araçlarda daralma devam etti. Kasa tiplerine göre yapılan değerlendirmeye göre en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 54'lük payla yine sedan araçlar oldu. Bu kasa tipini yüzde 33'lük pay ile H/B araçlar ve yüzde 7 pay ile SUV araçlar izledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.