Cumartesi 06.06.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 06.06.2009

Akdenizli üretici dayatmacı sanayiciye yağ çekmeyecek

TARİŞ'e bağlı zeytinyağı üreticileri, Akdeniz çanağındaki çiftçilere uluslararası şirketlere karşı birleşme çağrısı yaptı

Akdeniz çanağındaki zeytinyağı üreticileri uluslararası şirketler ve tarım kooperatiflerinin koşul ve fiyat dayatmasına karşı birleşiyor. Girişimin ilk adımı İzmir'de atıldı. TARİŞ, İspanya Tarım Kooperatifleri Konfederasyonu Zeytinyağı Bölüm Müdürü Javier Lara ve çok sayıda İspanyol uzmanın katılımıyla İzmir'de "Zeytin ve Zeytinyağında Evrensel Kooperatifçilik" başlıklı sempozyum düzenledi. Sempozyumun ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan TARİŞ Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Başkanı Cahit Çetin "Avrupa'da tarımın yüzde 95'i tarım kooperatiflerinin elinde ancak uluslararası şirketler, tarım kooperatiflerinin onların istediği koşullarda ve fiyatlarda üretim yapmasını istiyor. Üretimin devam etmesi içinse üreticinin de yaşaması gerekiyor. Eğer bizi yasal tedbirler ile ambalajlı pazardan çektirebilirlerse İspanya'da başlayan kıskaç kapanacak ve kuşatma tamamlanacak" dedi.
'Kooperatifler özerk olmalı'
KOOPERATİFLERİN
2000 yılından bu yana siyasi müdahale yaşamadığı için kendine çekidüzen vermeye başladığını kaydeden Çetin sorunun sistemde aranması gerektiğine vurgu yaptı. "Fiskobirlik yöneticilerinin suçu neydi? TMO'ya devrettiler, trilyonlarca zarar var" diyen Cahit Çetin, kooperatiflerin özerkleştirilmesi gerektiğinin altını çizdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.