Pazar 07.06.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 06.06.2009

Dünyanın en pahalı ofisleri Tokyo'da

Japonya'nın başkenti Tokyo, metre kare başına düşen aylık ortalama en yüksek kira miktarlarında dünya birincisi oldu. En pahalı ofis kiraları sıralamasında Tokyo'yu Londra ve Moskova takip ediyor. Emlak danışmanlık şirketi CB Richard Ellis tarafından yapılan araştırma sonucuna, merkez Tokyo, metre karesi aylık 183.62 dolar ile dünyanın en pahalı ofis kira piyasasını elinde bulunduruyor. Listenin ikinci sırasında yer alan Londra'da ise ortalama metre kare fiyatı 172.62 dolar iken bu rakam Moskova'da 170.24 dolar olarak hesaplandı. Küresel durgunluk nedeniyle finans ve emlak sektörlerinde düşüş yaşanan körfez ülkelerinden Birleşik Arap Emirlikleri'nin ticari merkezi Dubai, sıralamada aylık 122.52 dolar ile yedinci oldu.
TÜRKİYE İLK 50'DE YOK

Dünyada 170'in üzerinde şehrin dahil edildiği araştırmaya göre küresel kriz dünya ofis piyasasını da etkiledi. Son yıllarda özellikle finansal hizmet veren şirketlerin küresel merkezlerde ofis kiralarının artmasında önemli rol oynadığı belirtilen araştırmada yine bu merkezlerin son bir yılda en büyük kira düşüşüne sahne olduğu ortaya çıktı. Avrupa'nın euro bölgesinde ekonominin geçen yılın son çeyreğinde yüzde 6.2 küçüldüğü kaydedilirken, düşüşün en sert İrlanda, Almanya ve İngiltere'de hissedildiği belirtildi. Dünyada ofis kirasının en pahalı olduğu ilk 50 kentin sıralandığı listeye Türkiye'den herhangi bir şehrin girmediği öğrenildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.