Giriş Tarihi: 8.6.2009

Yiğitbaşı şirkette akılcı agresif olacak

Yaşar Holding'te yönetim kurulu başkanlığını ablası Feyhan Kalpaklıoğlu'ndan alan İdil Yiğitbaşı aile birliğinin önemine dikkat çekti, şirkette akılcı bir agresif politika izleyeceklerini söyledi

Türk sanayisinin önemli isimleri deyince akla ilk gelenlerden biri de 64 yıllık geçmişiyle Yaşar Grubu. 2 milyar TL'lik cirosu, Pınar, DYO gibi markaları, 6 bin çalışanıyla faaliyet gösteren İzmir merkezli grup, şu sıralar yeniden yapılanma peşinde. 1 ay önce yönetim kurulu hissedarların kararıyla yönetim kurulu başkanlığını ablası Feyhan Kalpaklıoğlu'ndan devralan, ailenin en küçüğü İdil Yiğitbaşı basınla buluşma yemeğinde kalabalık bir topluluk karşısına çıktı. Feyhan Kalpaklıoğlu ve ailenin küskün abisi Selim Yaşar masada yoktu. Bunun nedenini yenilenen yönetim kuruluyla basını tanıştırmak olarak açıkladı Yiğitbaşı.
'HERKESİN EVİNDEYİZ'
Konuşmasına, Türkiye'ye Pınar ve DYO gibi iki önemli marka kazandırdıklarını söyleyerek başlayan Yiğitbaşı "Herkesin evindeyiz, bunun bilincindeyiz" dedi. Yiğitbaşı, görevi ablasından devralmasıyla ilgili olarak "Artık daha büyük bir sorumluluğum var. Zamansız bir şey değildi. Bu doğal bir süreç" diye konuştu. Yiğitbaşı, kararın büyük hissedar olan Selçuk Yaşar tarafından verildiğini, kendisinin de bir ay önce öğrendiğini kaydetti. "Yeni yönetim kuruluyla nasıl bir politika izleyeceksiniz ?" sorularına ise Yiğitbaşı, "Biraz zamana ihtiyacımız var. 3-4 ay sonra somut bir projeksiyonla gelebiliriz" yanıtını verdi. Yiğitbaşı yeni dönem politikalarını ise "Akılcı bir agresiflik. Pazar payı uğruna risk almayız. Sürdürülebilir bir büyüme ana hedef" sözleriyle açıkladı. Yiğitbaşı, grubu tanımayan yönetim kurulu üyelerinin oryantasyondan geçirileceğini de sözlerine ekledi.
'YURTDIŞINDA ÜRETİMİ TEKRAR GÜNDEMİMİZE ALABİLİRİZ'
Yiğitbaşı yıllarca pazarlama ve gıda bölümünde çalıştığı grubun tüketeciye daha fazla odaklanması için katkılar yapabileceğini dile getirdi. Boya dahil tüm ürünlerde tüketiciye daha fazla yöneleceklerinin altını çizen Yiğitbaşı, topluluk olarak ana stratejide değişiklik yapmayı düşünmediklerini dile getirdi. "Ufak farklar olabilir. Mesela Pınar bayrağını farklı ülkelerde dalgalandırmak gibi..." diyen Yiğitbaşı hem gıdada hem de boyada yurtdışında önemli fırsatlar olduğunu belirtti. Yüzde 5 olan yurtdışı payını ise başta süt ürünleri olmak üzere gıdada artırmayı planladıklarını ifade eden Yaşar Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yiğitbaşı "Yurtdışında üretim yapma projelerini de tekrar gündeme alabiliriz" diyerek yeni dönemin icraatleri ile ilgili ilk işaretleri verdi.
YAŞAR GRUBU'NUN YENİ YÖNETİMİ
ÖNCEKİ dönem icranın başında olan CEO Mehmet Aktaş ile Tarımsal Üretimden Sorumlu Başkanı Hasan Girenes grubun icradan gelen yeni yönetim kurulu üyeleri. Grubun denetim başkan yardımcısı Yılmaz Gökoğlu da eskilerden. Yeniler ise sanayi ve hizmetler kesiminden tanıdık isimler. Tansaş'ın eski genel müdürü Servet Topaloğlu, Bank of NewYork'un Türkiye masasından tanıdığımız Neslihan Tonbul, Uzel Makine ve Assan'da üst düzey görevler yapan Mehmet Kahya Yaşar'ın yeni yüzleri.
'AİLE ANAYASASI TEKRAR YAZILABİLİR'
Yaşar Grubu'nun halihazırda bir aile anayasası olduğunu kaydeden Yiğitbaşı, "Tarihini hatırlamıyorum ama çok önce yazılan bir anayasaydı. Bu anayasada 3'üncü kuşak düşünülmemişti. Belki bir dönem sonra sıkıntı olmaması için tekrar yazılması gerekebilir" diye konuştu. Bir hatırlatma; Yaşar Grubu'nun kurucusu Selçuk Yaşar'ın 3, üç kardeşin de 2'şer çocuğu var.
'GIDADA, ÖZELLİKLE SÜTTE KâRLILIK SÜRÜYOR'
Yaşar Grubu CEO'su Mehmet Aktaş ise grubun 2008 yılı ve 2009 ilk çeyrek durumuna ilişkin olarak bilgi verdi. Aktaş, cironun 2008'de yüzde 8.3 büyüyerek 2 milyar TL'ye ulaştığını belirterek şunları söyledi: "Gıdada kârlılık sürüyor. Özellikle sütte karlılık yüzde 55 arttı. Bunda süt fiyatlarının düşmesi kadar enerji ve girdi fiyatlarındaki yavaşlama etkili oldu. Boya ve kâğıtta biraz düşüş var. Ancak sanayi boyaları ile inşaat boyaları farklı bir trend izliyor. İnşaatta ise konut sektöründeki hareketlilikten olumlu etkileniyor bu da beklenenden daha iyi performans getirdi."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.