Salı 09.06.2009
Son Güncelleme: Pazartesi 08.06.2009

Barsan, yükleri 18'inci katta depoluyor

12 ülkede yatırım yaparak uluslararası marka olma hedefi koyan Barsan, Uzakdoğu'ya da demir attı. Çin'de üç ofis açan şirket, yer kıtlığı nedeniyle yükleri bir gökdelenin 18'inci katında depolayacak

Entegre lojistik hizmetleri veren Barsan Global Lojistik, uluslararası olma hedefinde rotasını şimdi de Çin'e çevirdi. Daha önce kendine Amerika'yı kritik bir nokta olarak alan firma Uzakdoğu'da da büyüdükten sonra diğer kıtalara açılmak istiyor. Hong Kong'da yapılan depo yatırımının tanıtım toplantısında konuşan BGL Yönetim Kurulu Üyesi ve Direktörü Sadık Baydere, Barsan'ın dört yılda 150 milyon euro yatırım yaptığını kaydetti ve ekledi: "Bir sonraki duraklarımız Hindistan ve Güney Amerika olacak". 2008 cirosu 400 milyon dolar olan firmanın Hong Kong yatırımı oldukça ilginç. Hong Kong'da yer sorunu nedeniyle depo yatırımını 25 katlı bir binanın 18'inci katında yapan Barsan, yaklaşık 3 bin metrekarelik bir alan üzerinde hizmet verecek.
KATLAR 6 BİN METREKARE

Malların forkliftlere yüklenerek asansörle taşındığı binanın bir diğer özelliği de her katta altı bin metrekarelik devasa alanlar bulunması. Barsan Hong Kong Direktörü Alp Yakşi ise Hong Kong'daki yüklemelerinin üçte ikisinin Türkiye'ye, geri kalan kısmının ise ABD'ye olduğunu belirtti. ABD'de yapılan Barsan yatırımlarının bu nedenle oldukça önem kazandığını dile getiren Yakşi, granit ve mermerin taşımalarda yeni gözde ürünler olduğunun da altını çizdi. Barsan Yönetim Kurulu Üyesi Sadık Baydere, Hong Kong'daki depoyu kendi öz varlıklarına kattıklarını belirterek "Barsan Çin pazarına 2000'de giren ilk Türk lojistik şirketi. Çin'de üç önemli adım attık. Öncelikle Uzakdoğu pazarının önemli lojistik şirketlerinden Unimar'la yüzde 50 ortaklık kurduk. Daha sonra da Şanghay'da dünyanın en büyük limanına lojistik üs kurduk. Son olarak da ticaret merkezi Yiwu'da lojistik yatırımını tamamladık" dedi.
'KRİZLERDE BÜYÜDÜK'
Krizden dolayı lojistik sektöründe de ölçek küçültmeye başladıklarını belirten Baydere, "Kriz bizi ürkütmedi. Bizim en hızlı büyüdüğümüz dönemler bu kriz dönemleri oldu" diye konuştu.
ÇİN'İN 'TAHTAKALESİ'NE YATIRIM TAMAMLANDI
Orta Asya'ya ulaşmak için lojistik merkezlerini kurduklarını da sözlerine ekleyen Baydere, Çin'in devasa ticaret kenti Yiwu'da da yatırımları tamamladıklarını söyledi. Yiwu'nun Türkiye'deki Tahtakale gibi bir yapıya sahip olduğunu söyleyen Baydere, "Ucuz mallar burada satılıyor. 300 milyar dolarlık iş hacmi var. Dört kilometre uzunluğunda yedi gün 24 saat çalışan bir bölge. Türkler ve Araplar yoğun olarak faaliyet gösteriyor" dedi. Bölgeye birçok Türk işadamının yerleştiğini belirten Baydere, Türklerin okulları ve hatta kahvehanelerinin bile olduğunu dile getirdi.
"KUZEY IRAK'A YEREL ORTAKLA GİRECEĞİZ"
Baydere, yurtdışındaki depo ve şubelerini özvarlık yapma kararı aldıklarını belirterek, ABD, Hong Kong, Çin, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya, İngiltere, Macaristan ve Özbekistan'daki yatırımlarında bu doğrultuda hayat geçtiğini söyledi. Irak'ta ve özellikle de Kuzey Irak'ta hızla artan bir iş hacminin olduğunu dile getiren Baydere, bir ortaklık kurarak bu bölgede de faaliyet göstermek istediklerini söyledi. Baydere, Irak'ta çok ciddi mal hareketleri olacağını belirtirken, ancak Irak ve Rusya gibi ülkelerde yapılanmanın farklı olduğunu, buralarda ABD ve Çin'deki gibi değil yerel ortaklarla yatırıma gidebileceklerini bildirdi. "Rusya ve Ortadoğu'da temkinli davranıyoruz. Hindistan, Güney Afrika ve Brezilya'ya da girmeyi düşünüyoruz'' dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.