Perşembe 11.06.2009

'Krizde ayakta kalmak için rüşvet bile veririm'

Denetim ve danışmanlık şirketi Ernst & Young tarafından hazırlanan "Avrupa Yolsuzluk Anketi 2009'' sonuçlarına göre, Türk toplumu devletin rüşvet ve yolsuzlukla mücadele etmesini isterken, bu tür soruşturmaların kendi şirketlerine sıçramasından ise endişe ediyor.

RÜŞVET BÜTÇESİ

Yine ankete Türkiye'den katılanların yüzde 53'ü, ekonomik darboğaz dönemlerinde ayakta kalabilmek için rüşvet verebileceğini açıkça ifade ediyor. Araştırma sonuçları Ernst & Young Türkiye Genel Müdürü Osman Dinçbaş ve Güneydoğu Avrupa ve Türkiye Usulsüzlük İncelemesi ve Uyuşmazlık Danışmanlığı Bölümü Sorumlu Ortağı Dilek Çilingir'in katıldığı basın toplantısıyla açıklandı. Avrupa'daki katılımcıların yüzde 55'inin kurumsal yolsuzluğun önümüzdeki birkaç yıl içinde artacağına inandığını belirten Çilingir, bu oranın Türkiye'de yüzde 67'ye ulaştığını ifade etti. Araştırma sonuçlarının Türkiye için düşündürücü olduğunu belirten Çilingir, "Katılımcılar etik olmayan davranışlar karşısındaki tolerans seviyelerinin yüksek olduğunu belirtmişlerdir. Ekonomik darboğazda ayakta kalabilmek için yeni iş kazanmak veya mevcut işi korumak için para, hediye, eğlenme gibi sunulan olanaklar şaşırtıcı sayıda katılımcı tarafından kabul gören uygulamalardan sayılıyor" dedi. Dinçbaş, gazetecilerin sorusu üzerine, "Şirketlerin rüşvet bütçesi varsa da bize söylemezler'' dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.