Perşembe 11.06.2009

Nisan'da kımıldayan kapasite kullanımı Mayıs'ta artışa geçti

Sanayi üretiminin öncü göstergesi kapasite kullanım oranı Mayıs ayında yüzde 70.4 ile son 6 ayın en yüksek seviyesine çıkarak, umut verdi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Mayıs ayı kapasite kullanım oranı geçen yılın aynı ayına göre 12 puan azalırken, Nisan ayına göre 3.6 puan arttı. Kapasite kullanımında bu yıl ilk kez yüzde 70'in üzerine çıkıldı.
ŞUBAT'TA DİP YAPTI
Uzmanlar, verinin toparlanmaya işaret etse de en kötünün geride kaldığı anlamına gelmediğini belirtiyor. Şubat ayında ise yüzde 63.8 ile tarihin en düşük düzeyine inen kapasite kullanım oranındaki düşüş son üç ayda hız kesti. Kapasite kullanımı Mart'ta önceki yıla göre 16.5 puan azalarak yüzde 64.7 olmuştu. Nisan ayında ise önceki yıla göre 14.9 puan azalan kapasite kullanımı Mart'a göre 2.1 puanlık artışla yüzde 66.8'e çıkmıştı. Mayıs ayında işyerlerinin tam kapasite ile çalışmamasının nedenleri arasında talep yetersizliği yüzde 53.5 ile ilk sırada yer aldı. Mayıs ayında kapasite kullanım oranları, gıda ürünleri ve içecek imalatında yüzde 68.6, tütün ürünleri imalatında yüzde 74.3, tekstil ürünleri imalatında yüzde 71.6, ana metal sanayi imalatında yüzde 71.9, taşıt araçları ve karoseri imalatında yüzde 68.4 oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.