Cuma 12.06.2009
Son Güncelleme: Cuma 12.06.2009

Tıp turizminde malzeme var, sıra helva yapmada

TÜSİAD, tıp turizminde 2020 yılına kadar 1 milyon turist ve 8 milyar dolar gelir elde edilmesi hedefi koydu

Türk Sanayici ve İşadamları Derneği (TÜSİAD), Sağlık Altkomisyonu, "Türkiye için yeni bir fırsat penceresi: Tıp Turizmi" isimli raporunu açıkladı. TÜSİAD Tıp Turizmi Sağlık Alt Çalışma Grubu Başkanı Meri Bahar tarafından sunulan raporda Türkiye'yi ortalama 30-40 bin tıp turistin ziyaret ettiği, bu sayının 2010'a kadar 1 milyona çıkarılması ve 8 milyar dolar gelir elde edilmesi hedefi koyuldu. TÜSİAD Yönetim Kururlu Üyesi üyesi Erdal Karamercan, TÜSAİD Tıp Turizmi Sağlık Alt Çalışma Grubu Üyesi DR. Hasan Kuş'unda katıldığı toplantıda, "Malzemeler (hastaneler) tamam. Altyapı ve yatırımlar konusunda bir eksiğimiz yok. Sıra helva yapmakta" mesajı verildi. Tıp turizminin sağlık turizminde farklı olduğu ve medikal operasyonları içerdiği ve daha fazla gelir getirdiğinin altını çizen Bahar, Türkiye'ye gelen turist başına harcamanın 708 dolar olduğuna dikkati çekerken tıp turizminde kişi başı harcamanın 8 bin dolar olduğuna vurgu yaptı.
TÜRKİYE 34 HASTANE İLE LİSTE BAŞI

Bahar, ABD dışındaki ülkelerdeki sağlık akreditasyon kuruluşu JCI en fazla üye ülkenin 34 hastane ile Türkiye olduğunu söyledi. Raporda Türkiye'nin iddalı olduğu alanlar ise onkoloji, kardiyoloji, kardiyovasküler cerrahi, ortopedi, plastik cerrahi, beyin cerrahisi, organ nakli, kadın doğum, infertilite, diş ve göz olarak sıralandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.