Cumartesi 13.06.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 13.06.2009

Kullanıcı adı ve şifre bitiyor korsanlar artık kimlik çalıyor

"İnternet korsanları kimlik hırsızlığına yöneldi" diyen Yapı Kredi Bankası Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan kullanıcı adı ve şifrenin tarih olacağını söyledi

Yapı Kredi Alternatif Dağıtım Kanalları Yönetimi Başkanı Yakup Doğan şifre ve kullanıcı adının 2010'da internette işlem yapmak için tarih olacağını söyledi. İki kademeli güvenlik yapısına geçileceğini söyleyen Doğan bilgisayar korsanlarının bilişim suçlarına verilen ceza artınca kimlik hırsızlığı ile bu işleri yapmaya başladığını ifade etti. Doğan "Bilişim hırsızlığı yerine kimlik hırsızlığı yapılıyor. 47 yıl ceza çıkınca saldırıların fishing yerine kimlik hırsızlığına yöneldi. Müşteri her yerde çok kolay kimlik veriyor. Elektronik imza bu işin yaygınlaşmasını sağlayacak tek uygulama. Kullanıcı sertifika maliyeti 40 dolar civarında. Daha güvenli sertifika olacak. Şimdi şubeye gitmek zorken bankalar arası yapılacak." Dijital imza yasası çıktığına işaret eden Doğan, "3 tane sertifika üreten firma var. Turkcell ve Avea'nın toplam 300 bine yakın mobil ibza kaydı var. SMS ile tek kullanımlık şifreleri işlem onayı için kullanıyoruz. Güvenlik ürünleri için ilk kullanımda para almıyoruz. Tek kullanımlı şifre sunuyoruz. Günlük 500 bin SMS gönderiliyor. Bu önemli bir maliyet. Ancak ileriki zamanda dijital imzanın en güvenli yol olduğu ortada" diye konuştu.

INTERNETTE YAPILAN İŞLEM SAYISINDA TÜRKİYE'DE 3'ÜNCÜ
750 bin müşteri ile yüzde 15 pazar payına sahip.
Ayda 5 milyon adet finansal işlem yapılıyor.
10 milyar TL işlem hacmi.
1000 şubenin yaptığı işlem sayısına eşit iş yapıyor.
Günlük 300 bin kişi günde 1 kere siteye giriş yapıyor.
Ayda bin 500 - 2 bin defa siteye giriş yapan müşteri var.
Internette en çok EFT işlemi yapılıyor.
İşlem başı maliyet 0.07 dolar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.