Cumartesi 13.06.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 13.06.2009

Saab 18 yıl aradan sonra İsveçlilere geri dönüyor

Opel, Hummer ve Saturn'ün ardından General Motors'un 1990 yılında satın aldığı Saab'a da İsveçli otomotiv üreticisi Koenigsegg talip oldu

İflastan korunma programı çerçevesinde yeniden yapılanmaya giden ABD'li otomotiv devi General Motors'un (GM) sırtından kambur olarak gördüğü ve elden çıkarmaya çalıştığı markaları kapışılıyor. Avrupa birimine bağlı Opel'i iflas başvurusundan önce Avusturya ve Kanada ortaklığıyla kurulan Magna konsorsiyumuna devreden GM'nin yine Avrupa operasyonlarından Saab'a İsveçli ünlü spor otomobil üreticisi Koenigsegg talip oldu. Konuya yakın kaynaklar, GM'nin Norveçli yatırımcıların desteğini alan Koenigsegg ile yaz ortalarında anlaşma imzalayacağını ileri sürdü. İsveç hükümeti ise bir İsveç otomotiv markası olmasına rağmen, yeni sahibini bulmak için GM tarafından bir yıl süre verilen Saab'a yardım etmeye yanaşmamıştı.

KÂR GETİRMEDİ

GM tarafından 1990'da satın alınan Saab'ın, 'jetten doğan otomobil' reklamları bile GM'e kâr getirmedi. 2006 yılında 133 bin adet satılan Saab'ın geçtiğimiz yıl ki satış rakamı sadece 98 bin. İsveç'in Volvo'dan sonra ikinci büyük otomotiv markası olan Saab fabrikasında 4 bin kişi çalışıyor. Saab 2008'de 340.1 milyon dolar zarar etti. Saab'ın satışı iflas koruma başvurusunda bulunan GM'nin, Hummer ve Saturn markasından sonraki üçüncü marka satışı olacak. Hummer markasını Çinli Sichuna Tengzhong'a satan GM, Saturn'ü ABD'nin en büyük otomotiv bayilerinin başında gelen Penske Automotive Group'a satmak için müzakere yürütüyor. GM'nin yeniden yapılan programı kapsamında Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Daewoo markalarına odaklananacağı, Pontiac'ın üretimi durduracağı açıklanmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.