Pazar 14.06.2009

Yılda 92 bin düğünü gördü Paris'i bırakıp evliliğe geldi

Genç bir Fransız girişimci, dışarıda çok yaygın olan ama "Türkiye'de işlemez" diye kimsenin cesaret edemediği 'çok markalı evlilik listesi sistemi'ni İstanbul'a taşıdı

Anadolu'da bir laf vardır; "Harman yel ile düğün el ile yapılır" denir. Düğüne katılım kadar, takı ve hediyeler de büyük önem taşır. Çünkü evlenen çiftlerin desteğe ihtiyacı vardır ve bu da hediyelerle olur. Düğün sezonun başladığı bugünlerde düğüne gideceklerin en büyük derdi işte bu hediyelerdir. "Kime, ne alsam, kimin, neye ihtiyacı vardır" sorularıyla en faydalı hediye seçmeye çalışılır. Avrupa ve Amerika bu sorunu yıllar önce çözmüş. Oralarda çok markalı ve çok seçenekli evlilik listeleriyle hizmet veren şirketler, hem evlenen çiftlerin hem de hediye alacak kişilerin derdine derman oluyor. Türkiye'de de artık böyle bir şirket var; Romeo&Juliet...

ANNESİ TÜRK

Annesi Türk olan Fransız genç bir girişimci, kendine özgü geleneği, ananeleri ve değer yargıları olsa da bu sistem Türkiye'de de uygulanabilir diyerek geçen yıl Türkiye'nin ilk ve tek çok markalı evlilik listesi şirketini açmış. Gilles de Soria adlı bu genç girişimci, 2006 yılında Fransız eşini de razı edip İstanbul'a yerleşmiş ve şimdi evlenecek çiftlerin ihtiyacı olan hediyeleri almalarını sağlıyor ve hediye vereceklerin de işlerini kolaylaştırıyor. Gilles de Soria, filmlere konu olacak hayat hikayesinı eşi ve ortağı Jordane Simha de Soria ile birlikte anlattı.
İlginç bir çocukluk döneminiz var, değil mi? Babam ticaret adamıydı. Bir şirketi vardı. Ben küçükken annemle babam ayrıldı. Babam Fransa'ya yerleşti. Annem Türk.1981'de ilginç bir karar verdim ve babamla yaşamak istedim. Ablam burada kaldı. Ben 1981'den itibaren babamla Fransa'da yaşıyorum. 10 yaşında, ilkokulu okuyordum. Üniversiteyi bitirmek için Paris'e geldim. 2006'da Türkiye'ye bu işi yapmak için döndüm.
ÜRÜNLER İNTERNETTEN SEÇİLİYOR
Sistem nasıl işliyor?
Evlilik hazırlığı yapan çiftler hediyelere kavuşabilmek için önce www.romeovejuliet. com adresinden seçtikleri ürünlerle hediye listelerini oluşturuyorlar. Çiftler listelerini oluşturduktan sonra yakınlarını ve arkadaşlarını düğün davetiyesi altındaki yazı ile ya da e-posta aracılığıyla bu listeye katılımları için davet ediyorlar. Davetliler Romeo & Juliet sitesinden çiftin seçtikleri hediyelere istedikleri tutarda katkıda bulunabiliyorlar. Davetliler seçimlerini internet üzerinden, telefonla veya Romeo &Juliet ofisine giderek yapabiliyorlar.
AVUKATLIK MONOTON GELMEYE BAŞLAMIŞTI
Proje nasıl doğdu ve şekillendi?
Romeo ve Juliet hikâyesi 2.5 sene önce başladı. Fransa'da yaşıyorduk. Özel sebeplerden dolayı Türkiye'ye sık sık geliyorduk. Türkiye'nin ekonomi potansiyeli ve fırsatları bize ilginç geliyordu. Enteresan boşlukları görebiliyorduk. Sık sık burada düğünlere davet ediliyorduk. Düğün sahibine "Liste açtın mı?" diye sorduğumuzda yüzüme tuhaf tuhaf bakıyorlardı. Bir Avrupalı mantelitesinde liste açmalılar diye düşünürdüm. Piyasayı araştırması yaptık. Türkler açısından hediyeler çok önem taşıyor. Hem çeşitlilik hem de kolaylık ihtiyacını, internetten sağlarsak çok yararlı olacağını gördük.
Ne iş yapıyordunuz Fransa'da? Fransa'da avukatlığı bırakıp Türkiye'ye gelip bu işi kurdum.
Eşinizin işi neydi? Eşim J.P. Morgan'da çalışıyordu ve o da bıraktı. Şu anda birlikte burada çalışıyoruz. Eşim Fransız...
İlk iş ne zaman geldi? Mayıs 2008'in sonunda geldi. İlk gelen Ömer Dinçkök'ün kızı Gamze Dinçkök'tü. 2006-2008 arasında araştırdık ve kurduk. Geçen sene 80'e yakın liste açtık. Başlangıç için 150 bin euro yatırım yaptık. Ciro olarak da 150 bin euroya ulaştık. Karı 2 yıl sonra yapacağız.
TÜRKLERİN GERÇEK BİR DÜĞÜN GELENEĞİ VAR
- Davetli sayısı ortalama 400-1000 arası ki bu sayı Avrupa ve Amerika'da 130 kişi civarında.
- Organizasyon bütçesi çok daha önemli.
- Davetliler tarafından verilen hediyelerin değeri Avrupa ve Amerika'ya oranla daha yüksek.
- Düğün hediyeleri için modern ve oturmuş bir servis sunan bir firma yok, ki bu servis Amerika ve Avrupa'da büyük bir başarı getiriyor.
- İstanbul'da evlenecek çiftlerle görüşmeler yapıldı: Balayı, teknoloji ürünleri gibi hayal ettikleri hediyeleri almadıklarını doğruladılar.
- Araştırmaya göre misafirlerin bir düğün için ne kadar para verdikleri profillere göre değişiyor. A grubu ortalama 500 TL verebiliyor. B grubu ise bu Türkiye geneli 50-180 TL arasında hediyelere harcıyor.
DÜNYA İKİNCİSİYİZ
Türkiye'de yapılan bir piyasa araştırmasına göre dünyada düğün sayısına göre ilk sırada Las Vegas bulunuyor. İkinci sırada ise yıllık 92 bin düğünle İstanbul yer alıyor.
60 MARKA VE 70 MAĞAZAYLA ÇALIŞIYOR
Romeo & Juliet; Jumbo, Christofle, Villeroy & Boch, Braun, Electrolux, Habitat, Mudo Concept, Tefal ve Pioneer gibi dünyaca ünlü markaları da içeren 60 marka ve 70 anlaşmalı mağaza ile çalışıyor

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.