Çarşamba 17.06.2009
Son Güncelleme: Çarşamba 17.06.2009

ÖTV kaybı 50 kuruşluk sigara zammıyla kat kat çıkarılacak

KDV ve ÖTV indiriminin maliyeti 700 milyon TL olarak açıklanırken sigarada 50 kuruşluk vergi artışı ile bu maliyet fazlasıyla karşılanacak

Hükümet, bazı sektörlerde KDV ve ÖTV indirimlerini düzenleyen kararla birlikte sigaradan aldığı vergiyi de artırdı. Sigara ve öteki tütün mamullerindeki asgari maktu özel tüketim vergisi tutarlarında da adet başına 2.5 kuruş, paket başına da 50 kuruşluk artışa gidildi. Uygulama bugünden geçerli olacak. Bazı sektörlerdeki katma değer vergisi ve özel tüketim vergisi indirimlerini düzenleyen Bakanlar Kurulu kararı, dünkü Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Kararnamede, sigara ve diğer tütün mamullerindeki maktu ÖTV'nin artışının da yer alması sürpriz oldu. Kararname ile sigara ve diğer tütün mamullerindeki asgari maktu özel tüketim vergisi tutarlarında da adet başına 2.5 kuruş, paket başına da 50 kuruşluk artışa gidildi. Böylece 1 paket sigaradan bugünden itibaren 1.55 lira yerine 2.05 lira asgari maktu ÖTV tahsil edilecek.
SİGARAYA 50 KURUŞLUK ZAM

Dün yapılan KDV ve ÖTV indirimleri düzenlemesinin maliyetinin yaklaşık 600-700 milyon lira civarında olduğunu bildiren üst düzey bir ekonomi yetkilisi, tütün ve tütün mamullerinden alınan asgari maktu ÖTV tutarlarında yapılan artışın, KDV ve ÖTV indirimlerine ilişkin düzenlemenin maliyetini fazlasıyla karşılayacağını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.