Cuma 19.06.2009
Son Güncelleme: Cuma 19.06.2009

Allianz'ın ilk çeyrek kârı 1.4 milyar euro

Allianz Grubu, finansal krizin sigorta sektörü üzerinde devam eden olumsuz etkilerine rağmen 2009'un ilk çeyreğinde güçlü bir performans göstererek geçen yılın aynı döneminde 27 milyar Euro olan toplam prim üretimini 27.7 milyar Euro'ya yükseltti. Grubun faaliyet kârı da 2008'in son çeyreği ile karşılaştırıldığında artışa geçti ve 1.4 milyar Euro'ya ulaştı. Allianz Grubu'nun Mart 2009 sonu itibariyle sermaye yeterlilik oranı yüzde 159 oldu. Grubun ilk üç aydaki finansal sonuçlarını değerlendiren Allianz SE CFO'su Helmut Perlet, "Güçlü sermayemiz, yüksek kalite ve likiditedeki yatırım portföylerimiz ve esnek faaliyet kârımızla finans piyasasındaki krizin olumsuz etkileriyle başarıyla başa çıkıyoruz" dedi. Allianz Grup, elementer sigortacılığın geçen yılın ilk çeyreğinde 13.7 milyar Euro olan brüt yazılan prim tutarını 2009'un aynı döneminde 13.9 milyar Euro'ya yükseltti. Yenileme fiyatlarının artmaya başladığını belirten Helmut Perlet, istikrarlı hasar yönetimine yoğunlaşan sigortacılık faaliyetinin önemini koruduğunu ifade etti. Talep artışı ve bankasürans kanalının artan satış rakamları sonucunda sağlık ve hayat sigortalarında yılın ilk çeyreğinde bağlayan ekonomik canlanma belirtileri üretimin yükselmesiyle sonuçlandı. Allianz Grubu'nun 2008'in ilk çeyreğinde 12.3 milyar Euro olan yasal prim geliri, 2009'un aynı döneminde 13 milyar Euro'ya ulaştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.