Pazar 21.06.2009 00:00
Son Güncelleme: Pazar 21.06.2009 11:56

Türkiye, Küresel Perakende Gelişim Endeksinde 20. oldu

Amerikalı idari danışmanlık firması A.T. Kearney, 30 gelişen pazarın incelendiği Küresel Perakende Gelişim Endeksi'ne göre Türkiye'nin 20. olduğunu bildirdi.

A.T. Kearney'in bu yıl 8'incisini yayınladığı endekse göre Hindistan, perakende yatırımları için en cazip ülke seçildi. Hindistan'ı sırasıyla Rusya, Çin, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Suudi Arabistan ve Vietnam takip etti.
Türkiye, araştırmaya dahil edilen toplam 30 ülke arasında 20'inci oldu. Endekse göre Türkiye 2008'e kıyasla 10 basamak geriledi. Türkiye'yi sırasıyla Bulgaristan, Endonezya ve Romanya izledi. Hindistan'ın dört yıl ardı ardına ilk sıraya yerleşmesi dikkat çekti. Endeksteki son üç ülke de Güney Amerika'dan Kolombiya, El Salvador ve Arjantin oldu.
Raporda, küresel kriz nedeniyle emlak değerlerinin düşmesi ve mağaza kiralarının daha ekonomik hale gelmesiyle, perakende sektörüne yatırımın daha cazip hale geldiği vurgulandı.
Değerlendirmede, gelişen ülkelerdeki ekonomik ve siyasi risk, perakende pazar çekiciliği ve perakende doyum seviyesi gibi 25 farklı kriter göz önünde bulunduruldu. Veriler, perakende satış firmaları için yeni pazar ve açılım arayışlarında önemli bir rehber olarak nitelendiriliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.