Pazar 28.06.2009
Son Güncelleme: Pazar 28.06.2009

Mağazalarda cirolar hızlı artarken bile işsiz kaldılar

Perakendede Mayıs'ta hazır giyimin lokomotifliği ile cirolar artarken, ilk kez istihdam yüzde 1 azaldı

Perakende sektöründe cirolar yükselirken, işten çıkartmalar dikkat çekti, Mayıs ayı perakende ciroları bir önceki aya göre yüzde 9 arttı. AMPD Perakende Endeksi By Nielsen Mayıs 2009 sonuçlarına ilişkin yapılan açıklamaya göre, gıda perakendesi cirosunda önceki aya göre yüzde 8, gıda dışı ciro yüzde 11, hazır giyim sektörü cirosu yüzde 17 büyüdü. Fiş sayısı yüzde 6 arttı. Hazır giyim gıda dışı perakendedeki büyümenin lokomotifi oldu.
6 AYDA İSTİHDAM KAYBI % 7
İlk 5 ay 2008'in aynı dönemiyle kıyaslandığında ise, organize perakende cirosu yüzde 3 büyüdü. Metrekare artışı yüzde 4 oranında gerçekleşti. Mayıs'ta sektör istihdamı ise Nisan'a göre yüzde 2, yıllık olarak ise yüzde 1 azaldı. Yıllık bazda istihdam düşüşünün ilk kez Mayıs'ta kaydedildiği bildirildi. Çalışan sayısında Aralık 2008 sonundan bu yana ise yüzde 7 düşüş oldu. Bunda krizin etkisinin bulunduğu vurgulandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.