Perşembe 02.07.2009
Son Güncelleme: Perşembe 02.07.2009

İhracatta 100'den geri sayım başladı

Haziranda yüzde 32.78'lik bir oranla daralan ihracat, 100 milyar dolar psikolojik sınırına yaklaştı

Ekonomide hızlı küçülme rakamlarının açıklanmasının ardından bir kötü rakam daha geldi. İhracatta da azalma devam etti. Haziran ayı itibariyle bir yıllık ihracat yüzde 15.51'lik düşüşle 104 milyar 394 milyon dolar olarak gerçekleşti. Geçtiğimiz yıl 130 milyar dolar seviyelerine çıkan ihracat 100 milyar dolar seviyesine kadar geriledi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye'nin 2009 yılı haziran ayı ihracatı, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 32.78'lik düşüşle 8 milyar 116 milyon dolar oldu. Yılın ilk yarısındaki ihracat ise 43 milyar 873 milyon dolar oldu.
DEMİR ÇELİK % 62 GERİLEDİ

Haziran ayında ihracatında gerileme yaşanan ürünler sıralamasında ilk sıraları yüzde 62.17 ile demir çelik ürünleri, yüzde 47.87 ile diğer sanayi ürünleri, yüzde 39.64 ile değerli maden ve mücevherat, yüzde 36.9 ile taşıt araçları ve yan sanayi, yüzde 34.96 ile kimyevi maddeler ve mamulleri aldı. Haziran ayında gerçekleştirdikleri ihracata göre en fazla ihracat yapan iller sırasıyla İstanbul, Bursa, İzmir, Kocaeli, Ankara, Gaziantep, Manisa, Hatay, Sakarya ve Denizli olarak sıralandı. İstanbul toplam ihracatın yüzde 47,96'sını gerçekleştirirken, İstanbul'a en yakın il yüzde 9,52 payla Bursa oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.