Cuma 03.07.2009
Son Güncelleme: Cuma 03.07.2009

"Avrupa ve Uzakdoğu'da kılcal damarlara giriyoruz"

Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil pazar paylarını 10 yıl içinde yüzde 1'den yüzde 2'ye yükselterek dünyanın en büyük havayolu şirketi olmayı hedeflediklerini kaydetti

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, dünya pazarındaki paylarını yüzde 0.5'ten yüzde 1'e getirdiklerini, bu rakamı önümüzdeki 10 yıl içinde yüzde 2'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Kotil "Yüzde 2 pazar payını aldığınız zaman dünyanın en büyük havayolu şirketi oluyorsunuz" dedi. İsveç'in Göteborg kentine yeni sefer başlatan THY'nin ilk uçuşunda SABAH'ın sorularını yanıtlayan Kotil bu yıl dünyanın en karlı 2- 3 havayolu şirketinden birisi olacaklarını da kaydetti.
İÇ HAT PAYI % 67
İhracatta bu yıl üçüncü sırada yer aldıklarını, THY'nin pazarlama ve marka algısı olarak ciddi bir sonuç yakaladığını belirten Kotil sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu yıla bakışımız 2008'den daha iyi. İç hatlarda yüzde 67'lik pazar payını elimizde bulunduruyoruz. Dünya havacılığına bakarsak THY olarak yüzde 1'i oluşturuyoruz. Avrupa'da eskiden pazar payımız yüzde 4'tü bunu yüzde 8'e getirdik ve yıl sonu olarak yüzde 10 olarak ilan ettik. Burada düşük maliyetli hava yolu şirketlerini dışarıda bırakıyoruz. Rynair ve Easyjet gibi. Dünyada yüzde 0.5'ten yüzde 1'e geldik."
'THY ÇOK ÖZEL ŞİRKET'
THY'nin çok özel bir şirket olduğunu belirten Kotil, "Çünkü kendi sektöründe bir Türk markası olarak Avrupa'da yüzde 8'lik bir pazar payına ulaşabilen tek Türk şirketiyiz biziz. Bu THY için sevindirici Türkiye için ise üzücü bir durum. Türkiye'nin markalarının daha ileri noktalarda olması lazım" dedi. Kotil şöyle konuştu: "Bizim avantajımız şu; Bizim dar gövdeli dediğimiz Boeing 737 uçakları ile sabah saatlerinde Avrupa'ya doğru yani güneşin doğduğu yöne ve akşamları batıya güneşin battığı yere uçabiliyoruz. İkinci avantajımız pazarın tam ortasında bulunuyoruz.

'GEÇEN YIL YEMEĞE 250 MİLYON $ HARCADIK'
Yemeğe çok para harcadıklarını belirten Temel Kotil "Kesinlikle buna dokunmayı düşünmüyoruz. Pazardaki en iyi yemeği biz veriyoruz" dedi. Avrupa pazarına uçaklar git-gel yüklediklerini belirten Kotil,
"Türkiye'nin meyvasını sebzesini satıyoruz. 250 milyon dolar geçen yıl yemeğe harcadık" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.