Giriş Tarihi: 3.7.2009

'Eski büyüme oranını birkaç yıl göremezsiniz'

Roubini, Türkiye'nin ortalama yüzde 7 olan büyüme oranını birkaç yıl yakalayamayacağını ileri sürdü

Krizi öngördüğü için adı Kahin'e çıkan ABD'li ünlü ekonomist Nouriel Roubini, Türkiye ekonomisi için karamsar tahminlerde bulundu. Garanti Yatırım için Türk ekonomisi üzerine özel bir makale yazan Roubini, 2002-2007 arasındaki ortalama yüzde 7 olan büyüme oranının önümüzdeki bir kaç yıl yakalanamayacağını ileri sürdü. Ekonominin bu yıl ve önümüzdeki yıl inişli çıkışlı bir grafik sergileyeceğini vurgulayan Roubini "2010 için Avrupa bölgesinde sıfıra yakın büyüme beklentimiz, bu bölgenin Türkiye'nin en büyük ihracat pazarı ve yabancı yatırımların en büyük kaynağı olması nedeniyle ekonomideki düzelmenin sancılı ve yavaş gerçekleşeceğini gösteriyor. Bu da Türkiye'nin büyüme açısından altın çağını yaşadığı, büyümenin ortalama yüzde 7 olduğu 2002-2007 yıllarının, önümüzdeki birkaç yıl içinde geri dönemeyeceğinin işareti" dedi.
'IMF İLE ANLAŞIN'
Büyüme üzerindeki en önemli soru işaretinin Uluslararası Para Fonu (IMF) ile anlaşmaya varılıp varılamayacağı olduğunu kaydeden ünlü ekonomist, IMF ile anlaşmaya ne kadar çabuk varılırsa, ekonomideki düzelme beklentisinin de o kadar iyi olacağını savundu.
Roubini'nin kehanetleri
Ekonomideki düzelme sancılı ve yavaş olacak.
Artan kamu borçlanma gereği faizlerin yukarı hareketine neden olabilir.
Türkiye, finans sektöründe sıkıntı yaşayanlara kıyasla resesyondan kolay çıkacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.