Giriş Tarihi: 5.7.2009

İnsanlar çocuk sahibi olmakta bile kararsız

Kalkınma uzmanı Klaus Liesinger, krizin psikolojik ve sosyal boyutunun insanları çocuk yapma konusunda bile kararsız bıraktığını söyledi

Novartis Sürdürülebilir Kalkınma Vakfı Başkanı Prof. Dr. Klaus Liesinger, ekonomik krizin dünyada birçok dengeyi değiştirdiğini ve durgunluk döneminde yeni değer ve farklı anlayışların ortaya çıktığını söyledi. Toplumsal güven ortamının sağlanması, üretime paralel tüketimin artması için hükümetler kadar şirketlerin de üzerine görev düştüğünü vurgulayan Liesinger, insanların yarınlarla ilgili tedirginliklerinden dolayı karamsar bir ruh hali çizdiklerini söyledi. Liesinger, "İflas ve işsizliğin önüne geçerek topluma güven aşılanması lazım ki insanlar yarınlarından emin olarak tekrar harcama yapmaya başlasın. Güven ortamı yaratılmazsa kimse ev, araba ya da başka şey almak istemez çünkü yarın ne olacağını bilemez. İnsanlar ekonomideki belirsizlik yüzünden şimdi çocuk yapmak konusunda bile kararsız kalıyor. Bu da krizin psikolojik ve sosyal boyutunu ortaya koyuyor" dedi. Değişime paralel olarak dünyada çok sayıda şirketin çevre, insan hakları, sağlık konularında belirlenen kriterlere uymadığı için pazar kaybına uğradığını belirten Liesinger, "Artık değişen dünyada başarılı şirket tanımı sadece kârlılığıyla değil global sorunlara duyarlılığı ve yardımseverliği ile de ölçülüyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.