Pazartesi 06.07.2009
Son Güncelleme: Pazartesi 06.07.2009

Rekor küçülmenin ardından gözler umut ışığı arayacak

Geçen hafta yüzde 13.8'lik rekor küçülme rakamını gören Türkiye, bu hafta büyümenin öncü göstergelerinden sanayi üretimi ve kapasite kullanım oranlarında umut arayacak

Geçtiğimiz hafta, tarihinin en derin küçülme rakamını gören Türkiye bu hafta açıklanacak verilerde toparlanma sinyali arıyor. Yurtiçinde en önemli gündem maddesi Mayıs ayı sanayi üretimi verisi olacak. Büyümenin en önemli öncü göstergesi sanayi üretimi son çeyrekte ortalama yüzde 22 daralmıştı. Şubat' ta yüzde 23.9 rekor oranda daralan sanayi üretimi bu tarihten itibaren sınırlı toparlanma sinyali verdi. Sanayi üretimindeki düşüş hız keserek Mart'ta yüzde 20.8, Nisan'da yüzde 18.5 oldu. Ekonomistler Mayıs'ta sanayi üretiminin yüzde 15.7 azalmasını bekliyor. Haftanın ikinci kritik verisi kapasite kullanımı. Şubat'ta yüzde 63.8'e gerileyerek dip yapan kapasite kullanımı Mayıs'ta yüzde 70.4'e çıkarak moralleri yükseltmişti.

KAPASİTE ARTACAK MI?

Ancak Merkez Bankası bu yükselişin kalıcı olup olmadığından şüpheli. Merkez Bankası Başkan Yardımcısı Erdem Başçı geçen hafta "Kapasite kullanım oranlarında belirli bir toparlanma görüyoruz. Ancak kalıcı olup olmadığı konusunda emin değiliz" demişti. ABD'de takip edilecek en önemli veri ise bugün açıklanacak hizmet sektörü ISM endeksi olacak. İtalya'da yapılacak G-8 Zirvesi de piyasalar tarafından dikkatle izlenecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.