Salı 07.07.2009
Son Güncelleme: Salı 07.07.2009

Arçelik, Vestel ve Goldaş en hızlı büyüyen global güçler listesinde

Deloitte'in "Tüketici Ürünleri Sektörünün Küresel Güçleri" raporunda, Arçelik 134'üncü, Vestel ise 194'üncü sırada yer aldı. 200'üncü sıradaki Goldaş dünyanın en hızlı büyüyen 8'inci şirketi oldu

Deloitte tarafından hazırlanan ''Tüketici Ürünleri Sektörünün Küresel Güçleri 2009'' raporuna göre Arçelik, Vestel ve Goldaş küresel tüketici ürünlerinin 250 devi arasında yer aldı. İlk üçte Samsung, Hewlett Packard ve Nestle'nin yer aldığı listede Arçelik 134'üncü, Vestel 194'üncü, Goldaş Kuyumculuk 200'üncü oldu. Dünyanın önde gelen 10 ev eşyası ve elektroniği sıralamasında ise Arçelik 7'inci sırada yer alırken, Goldaş ise dünyanın en hızlı büyüyen 8'inci tüketici ürünleri şirketi unvanını elde etti. Tüketici ürünleri sektörünün önde gelen şirketlerini 2007 mali yılı itibarıyla değerlendirmeye alan araştırmaya göre dünyadaki 250 büyük üreticinin satışları 2007'de yaklaşık 3 trilyon dolar seviyesinde gerçekleşti. 2006 yılında 2.67 trilyon dolar olan tüketici ürünleri satışlarındaki yıllık bileşik büyüme oranı ise yüzde 10.6 olarak hesaplandı.
İKİ HANELİ BÜYÜME
250 şirket sıralamasındaki her üç şirketten biri (88 şirket) 2007'de iki haneli büyümeyi yakaladı. Bu şirketlerin ortalama cirosu 12 milyar doları bulurken, 250 en büyük şirket sıralamasındaki ortalama satışlar 2.74 milyar dolar olarak gerçekleşti. Dünyadaki 250 büyük üretici arasında Arçelik 5 milyar 109 milyon dolarlık net satışlar ile 134'üncü sırada yer alırken 194'üncü sırada yer alan Vestel'in net cirosu 3 milyar 570 milyon dolar oldu. Bu yıl ilk kez listeye 200'üncü sıradan giren Goldaş Kuyumculuk ise 3 milyar 463 milyon dolar net satış açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.