Salı 07.07.2009
Son Güncelleme: Salı 07.07.2009

TAPDK'nin reklam tebliği, şirketlerin yatırım tehdidine çarptı

Şirketler "Alkollü içecek reklamlarını düzenleyen tebliğ geri çekilmezse yatırımlarımızı gözden geçiririz" uyarısı yaptı

Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (TAPDK) alkollü içecek reklamlarını düzenleyen son tebliği sektör tarafından tepkiyle karşılandı. Basın toplantısı düzenleyerek tepkilerini dile getiren sektör temsilcileri, tebliğin geri çekilerek sektör oyuncularıyla yeniden ele alınmasını istedi.

YATIRIMLAR DURABİLİR

Efes Bira Grubu Türkiye Bölge Başkanı Semih Maviş, TAPDK'nın tebliğinin geri çekilmemesi halinde sektör oyuncularının yatırımlarını gözden geçireceklerini söyledi. Maviş, "Üretim yaptığımız ya da faaliyet gösterdiğimiz hiç bir ülkede Türkiye'de karşı karşıya kaldığımız yasakları, kısıtlamaları yaşamıyoruz. Bu tip kısıtlamalar, pazarın gelişmesini engelleyici uygulamalar olduğu için yatırımlarımızı tekrar gözden geçirmek zorunda kalacağız" diye konuştu. Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu da bu hatadan dönüleceğine inandığını belirterek , "İlgili bakanlarımızın konunun üzerinde duracağına inanıyorum. Maliye Bakanımız Sayın Mehmet Şimşek'in de her yıl ciddi bir vergi geliri yaratan bu sektörü, bu kısıtlayıcı öntebliği karşısında yalnız bırakmayacağını düşünüyorum. Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay'da yanımızda olacaktır" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.