Giriş Tarihi: 8.7.2009 10:44 Son Güncelleme: 8.7.2009 10:46

Oto üretimi %45 düştü

Otomotiv sanayii firmalarının toplam araç üretimi yılın ilk yarısında yüzde 45 düşüşle 89 bin 863 adete geriledi.

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre, toplam araç üretimi yılın ilk yarısında, 89 bin 863 adete indi. Geçen yılın ilk yarısında 380 bin 7 adet olan otomobil üretimi, bu yılın aynı döneminde yüzde 35 düşüşle 245 bin 929'a geriledi. En büyük düşüş ise ticari araç ve traktör üretiminde yaşandı. 2009'un ilk yarısında üretim, küçük kamyonda yüzde 96, midibüste yüzde 87, büyük kamyonda yüzde 86, kamyonette yüzde 54, minibüste yüzde 53 ve otobüste yüzde 25 azaldı. Traktör üretimide yüzde 56 azaldı.
Yılın ilk yarısında, 136 bin 56 adet kamyonet, 5 bin 604 minibüs, 2 bin 993 adet otobüs, 2 bin 138 adet büyük kamyon, 808 adet midibüs ve 146 adet küçük kamyon üretimi yapıldı. Traktör üretimi 6 bin 704 adet gerçekleşti. Araç üretiminde toplam kapasite kullanımı ise, yüzde 51 oldu. Kapasite kullanımı yılın ilk yarısında otobüste yüzde 74, hafif araçlarda yüzde 54, traktörde yüzde 29, midibüste yüzde 13 ve kamyonda yüzde 9 olarak gerçekleşti.

OTOMOBİLDE LİDER OYAK RENAULT
Otomobilde yılın ilk yarısında 132 bin 347 adet araç üreten Oyak Renault, yüzde 54'lük payıyla üretimde ilk sırayı aldı. İkinci sırada 46 bin 108 araç üreten Tofaş, üçüncü sırada ise 32 bin 109 adet araç üreten Toyota Türkiye yer aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.