Perşembe 09.07.2009

Akaryakıtta nakliye yükü bayiye kaldı

Kâr marjlarının düşmesiyle birlikte promosyonlar da azalmaya başladı. Bu arada dağıtım şirketleri de toptan satış fiyatlarını yükseltmeye başladı. LPG dağıtımcıları için de tavan fiyat belirlenebileceği konuşuluyor.

ENERJİ Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) 2 ay süreyle akaryakıt fiyatlarında tavan fiyat uygulaması halen gündemdeki yerini koruyor. Bu kez azalan kar marjı içinde nakliye masrafını kimin üstleneceği sorunu ortaya çıktı. Dağıtım şirketleri tüm nakliye masraflarını bayiye bıraktı. Bayiler ise EPDK'nın tavan fiyat belirlerken nakliye unsurunu öngörmediğinden şikayet ediyorlar. Kurşunsuz benzinde EPDK, dağıtım şirketi ve bayiye 25 kuruşluk bir kar marjı bırakmıştı. Bu bedel nakliyeyi de kapsıyor. Bu durum da tartışmaya neden oluyor. Bu fiyatın yarısı yani 12,5 kuruş bayiye, diğer yarısı ise akaryakıt dağıtım şirketine kalıyor. Bayiye kalan 12.5 kuruş içerisinden nakliye masrafları da ödeniyor. Akaryakıt dağıtım şirketleri ise yeni durumda elini taşın altına sokmuyorlar. PÜİS Başkanı Muhsin Alkan şu anda nakliye ücretini akaryakıt dağıtım şirketlerinin değil bayilerin üstlendiğini belirterek şöyle konuştu: "Ama bu yıllardan beri böyledir. Eskiden Petrol İşleri Genel Müdürlüğü fiyatı belirlerken navlun adı altında bir bölüm de belirlerdi. Ama EPDK bunu belirlemedi. Şu anda resmen zarar eden bayiler var. 1300 - 1400 km yol katederek akaryakıt götürülen bayiler var. Fiyatın fiks olması anlamsız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.